🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 آموزش سلام به کودکان

(ثبت: 251272) شهریور 30, 1401 
آموزش سلام به کودکان

 

دختر خوب و عالی، آقا پسر نمونه
سلام بکن بر همه، وقتی میای تو خونه

سلام بکن که قلبت، پر بشه از حس خوب
حسی که تبدیل کنه، تو رو به فرد محبوب

پرنده‌های زیبا سلام میدن صبح زود
به آدمای خوب و به جنگل و کوه و رود

وقتی سلام می‌کنی، تو اوج آرامشی
هر کسی با تو باشه، عامل خنده‌هاشی

هر کی سلام می‌کنه کلی ثواب می‌بره
با اون ثواب‌ها اونوقت، بهشت رو میخره

پیامبرِ مهربون، سلام می‌کرد بر همه
هر چی سلام می‌کنی، انگار هنوزم کمه

جواب سلام واجبه، بنده خوبِ خدا
وقتی سلام می‌کنی، سالمی و باخدا

درخت دشمنی‌ها از ریشه کنده میشه
سلام که تو می‌کنی، دل پر خنده میشه

چه حس جذابیه، اون لحظه‌های دیدار
وقتی سلام می‌کنی، خوبی میشه پدیدار

برکت و خیر و خوشی، زیاد میشه تو خونه
کسی که سلام می‌کنه، همیشه عزیز میمونه

رسول اکرم ما ، همیشه میگه به ماها
قبل از شروع صحبت، سلام کنید شماها

بخیل‌ترین آدم کیست تو کل دنیای ما
اونی که سلام نمیده به هیشکی از آدما

اونه که سلام می‌کنه جلوتر از هر کسی
تکبر و غروری، نداره اون بر کسی

کسی که سلام می‌کنه، خدا اونو می‌بخشه
حرفای خوب و نیکو، تو دنیا می‌درخشه

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. طلعت خیاط پیشه

    شهریور 30, 1401

    درود بر شما
    بسیار زیبا و نشاط آور سروده اید
    👏👏👏💐💐💐💐🌿

    • وحید یزدی

      شهریور 30, 1401

      ممنونم از استاد گرامی⭐گفتیم یه شعر هم برای کودکان بگیم😅

  2. شهریور 30, 1401

    سلام و عرض ادب
    عالی بود تشکر

    • وحید یزدی

      شهریور 30, 1401

      سلام و درود⭐تشکر ویژه

  3. فریبا نوری

    شهریور 30, 1401

    سلام جناب یزدی گرانقدر
    شعر زیبایی است
    پرداختن به شعر کودک برای شاعرانی که طبعشان با این نوع شعر هماهنگ است بسیار عالی است چون
    شعر کودک یکی از مهمترین بخش های ادبیات هر سرزمین است که در انتقال و تبادل فرهنگی نقش کلیدی دارد.
    🌷🌷🌷

    • وحید یزدی

      مهر 2, 1401

      سلام و درود. بله درسته مخصوصا برای شاعرانی که کودک درونشان فعال است، سرودن این اشعار یه حس فوق‌العاده رو بهشون انتقال میده. سپاس از توجه خاصتون⭐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا