🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 در پی جانان

(ثبت: 251501) مهر 10, 1401 
در پی جانان

 

حب دنیا با دل انسان نفسانی چه غوغا می‌کند
یک شبه او را حریص و پست و رسوا می‌کند

ابتدا لوح دل زیبای او، پاک و سفید و روشن است
لیک شیطان خانه گرم خدا را پر ز سرما می‌کند

آرزوهایی به قلب پاک یک مومن بسی القا کند
راه و رسم زندگی و بردگی هر روز انشا می‌کند

آدمی با ثروت هنگفت خدا را هم ز زیادش می‌برد
آن خدایی که بهار زندگی را سبز و زیبا می‌کند

گر بیایی بنده خوب و نجیبی تو شوی بهر خدا
رحمت و لطف عجیب او برای تو چه کارها می‌کند

تو نباید کارهای خوب خود دائم به فردا افکنی
این فریب دیو می‌باشد که هی امروز و فردا می‌کند

در پی جانان اگر جان و جوانی را فدایی می‌کنی
صحنه‌هایی از جهان غیب را قلبت هویدا می‌کند

روح تو با حضرت حق و خداجویان اگر پیوند خورد
قلب پاکت نور تابان و پدیدار الهی را تقاضا می‌کند

گر تمنای بهشت و روضه رضوان تو از خالق کنی
او همان دم جنت باغ برین با عشق اعطا می‌کند

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. فریبا نوری

    مهر 10, 1401

    این فریب دیو می‌باشد که هی امروز و فردا می‌کند

    درود جناب یزدی گرانقدر 🌷🌷🌷

    • وحید یزدی

      آبان 28, 1401

      سپاسگزارم🌼دیو در این بیت منظورم شیطان است که در یکی از اشعار پروین اعتصامی هم از شیطان با نام دیو یاد کرده

  2. طلعت خیاط پیشه

    مهر 10, 1401

    شادکام باشیددر پناه خدا
    بسیار زیباست
    🌺🌺🌺

    • وحید یزدی

      آبان 28, 1401

      متقابلا. خیلی ممنونم🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا