🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 آموزگار طبیعت

(ثبت: 249680) مرداد 9, 1401 
آموزگار طبیعت

 

میشکوفد با نگاهت غنچه های زندگی
یاد میگیرد ز رویت مهر و مه تابندگی

دُرّ غلطان ، لعل و یاقوت ، سیم و الماس و طلا
از تو آموزند رسم و شیوهء رخشندگی

حاتم طایی و ابر و باد و خورشید و فلک
یاد از خوی تو گیرند ای صنم بخشندگی

مور و زنبور و طبیعت ، موج و آب از ابتدا
یاد از پیش تو دارند نازنین سازندگی

رستم دستان و کوه و سخره اندر روزگار
از تو بگرفتند درس ماندن و پایندگی

درس اگر راضی نگیرد از کلاس درس تو
حاصلش در انتها نبوَد بجز شرمندگی

هر که شد اغوای اغیار و جدا از رسم عشق
خرمنش آخر شود انبار سرافکندگی.

سیدرضاموسوی راضی
بحر رمل مثمن محذوف

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. مرداد 10, 1401

    برای نوشتنِ تنها یک بیت شعر،
    باید شهرهای بسیار
    افراد و چیزهای گوناگون را دیده باشید
    باید حیوانات را بشناسید
    باید چگونگی پرواز پرندگان را درک کنید
    و بدانید گل‌های کوچک،
    صبح‌ها به‌وقتِ شکفتن چگونه رفتار می‌کنند

    باید بتوان دوباره مرور کرد
    راه‌های سرزمینی ناشناس را
    دیدارهای نامنتظر را
    لحظه‌های عزیمت را
    که سال‌ها در انتظارشان بودیم

    دریاها را
    شب‌‌های سخت لرزان سفر را
    که با ستارگان پر زدند و رفتند

    تنها در این زمان است
    که فرا می‌‌رسد آن لحظه‌ی کمیاب.
    و از میان کلمات بسیار،
    نخستین واژه‌ی شعر، طلوع می‌کند.

    .
    .
    .
    درودها🌹

    • سید رضا موسوی راضی

      مرداد 10, 1401

      درود و سپاس.
      و نگاه عاشق بگونه ایی دیگرست ، عاشق حتی رفتار معشوق را که از نظر دیگران ناخوشایندست عین صواب میداند و آنرا حمل بر توجه دلدار میکند و اگر عاشق بنویسد ، حتی اگر قصد نداشته باشد ، نوشته اش شعری خواهد بود در توصیف رفتار و گفتار و پندار و … نگار.

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا