🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 آن خط و خال نقطه راه من و ولی است

(ثبت: 212358) مرداد 8, 1398 

آن خال را ببین که به زیر لبی خفاست
سلطان کائنات چنین کرده نه جفاست

دلبر که در ظواهر خال عاشقی کند
مشکل به فهم داند و عشق عاشقی خطاست

لب چیست چشمه خطِ سرخ است آشنا
یادآور شکست قفس سوی ماوراست

هر چند دانه یِ لبِ خالش گرفتنی است
دامی است پهن کرده شده از دل وفاست

آن خطّ و خال نقطه راه من و ولی است
تا وقت اوج شاهد این جسم در فناست

شیرین لبی که خال سیاهش کند فغان
لب بر شکر نهم چو بدانم که در بقاست

شیرینی که در خطِ معشوق جان دهد
آزاده ای است عاشق پابست کبریاست

هر چند در کنارِ خطِ عشق مانده ام
سلطان عشق ره بَرَدم دوست رهنماست

ولی اله بایبوردی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (5):

نظرها
  1. امیر جلالی

    مرداد 8, 1398

    دریچه نگاه شما به عشق و قانون آن ، برایم بسیار جالب است. زیبا بود و دلنشین نیز … درود بر شما

  2. ولی اله بایبوردی

    مرداد 8, 1398

    سلام

    استاد ارجمند جناب جلالی عزیز

    سپاس از همراهی با نظر زیبایتان

    در هر کاری باید قانون رعایت شود …

    در پناه حق

    🌸🌸🌈🌸🌸

  3. سلام بر حضرت استاد عزیز

    درودتان باد بزرگوار

    سلطان عشق نگهدارتان

    تقدیم شما :

    بر سر هر آدمی هست تمنااااای عشق

    عقل کجا پی بَرد، پِی به معمای عشق

    نبض جنون می زند در برِ زیبا رخان

    میکندش مست دل شیوهِ زیبای عشق

    آینه خنداااااان شود وقت تماشای گل

    وای ز روزی شود مست تماشای عشق

    برلب مستانه زن بوسه که دنیای راز

    خود بزند بوسه ها برلب شیدای عشق.

    حق یارتان باد

    💐🌹💐🌹💐🌹🌿

  4. ولی اله بایبوردی

    مرداد 8, 1398

    سلام و عرض ادب

    استاد ارجمند جناب فتحی بزرگوار

    نهایت تشکر از بداهه یِ تحفه یِ عشق زیبایتان …

    دستمریزاد حضرت عشق …

    سپاس از همراهی تان …

    تقدیمی برگ سبزی تحفه یِ درویش را پذیرا باشید .🌷

    💐بوسه زنی برلبی لعل رمانی شراب💐

    عشق ولی ای رها فارغ از این ماجرا
    گر به تمنّای عشق قافله از هم جدا

    جلوه یِ زیبا رخان محو تماشای دل
    جام جهان بین دلی فاتح جان های ما

    فتح دلی می کنی عاقل و فرزانه باد
    عقل به عشقی نظر عشق به عقلی نما

    بوسه زنی برلبی لعل رمانی شراب
    لعل رمانی لبی بوسه طلب از خدا

    بوسه طلب از ولی مرغ سخنگوی عشق
    مرغ سخنور دلا مونس دل هر کجا

    عشق جنون را ولی همچو اویسی نگاه
    یاد کنی از قَرَن صاحب آن خرقه را

    خرقه یِ ختم الرُسل تحفه بشد بر اویس
    تحفه یِ والی بدان می رسد از اولیا

    ولی اله بایبوردی

    08 / 05 / 1398

    🍃🌸🍃🌺🍃🌺🍃🌸🍃

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا