🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 آهوی اسیر

(ثبت: 249574) مرداد 6, 1401 

 

منم آهوی اسیری کـه بود در قفسی
سر به دیوار بکوبم که به دادم برسی

هرگزم دل نکنم سفره به بازار که خود
واقف طنطنه و دمدمهء هـــر نفسی

صبحدم گو ندمد هور ز جولانگه شرق
چهره بگشا که ببینند خلایق چه کسی

مهر چون خفت به تاریکی هنگام غروب
تا سراسیمهء نخوت نشود خـــرمگسی

ماه رخسار بتابان و بــه آن جلوهء حسن
شو مسیحا و برقصان جسد خار و خسی

خلق در هـالهء روی تو گرفتار شوند
تا ز من خرده نگیرند که بند عبسی

گــــر به لیلی وشیت تالی مجنون بشوم
کی چو راضی بکنم ولوله همچون جرسی

مثل آهـــو که غزالش بنمودند اسیر
چشم بر راه بدوزم که به دادم برسی.

سیدرضاموسوی راضی
بحر ؛ رمل مثمن مخبون محذوف

 

 

 

نظرها
  1. طلعت خیاط پیشه

    مرداد 6, 1401

    هرگزم دل نکنم سفره به بازار که خود
    واقف طنطنه و دمدمه ی هر نفسی
    درود بر شما
    🌺🌺🌺

  2. طارق خراسانی

    مرداد 6, 1401

    منم آهوی اسیری کـه بود در قفسی
    سر به دیوار بکوبم که به دادم برسی

    سلام و درود
    خیلی دوست دارم به استقبال این بیت زیبا بروم
    عالی بود
    آفرین

    در پناه خدا 🌿🌹👌👏👏👏👏👏👏👌🌹🌿

    • 💖💖💖🙏🙏🙏
      درود بر شما و طبع لطیفتان استاد.
      خوشحال خواهم شد هرچه زودتر
      ماحصل تخیلات شاعرانهء شمارا ببینم و لذت ببرم.

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا