🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 آیینه جاوید (شعر)

(ثبت: 231750) شهریور 28, 1399 
آیینه جاوید (شعر)

 

گشته ام خاکستر خورشید می بینید
من که بودم روزگاری بید می بینید

سرنشین ابرها در کوچه ی بیداد
ماه را سرگشته و نومید می بینید

می ستایم عشق را تنها در این دنیا
مهر را در چهره ی ناهید می بینید

شرم بر تقویم بی معنای این دنیا
گاه پائیز است و گاهی عید می بینید

نیستم هم فال دنیا شعرهایم را
یادگار و نقش مروارید می بینید

جان من در کوچه سار مهربانی ها
شاعران را تشنه در تبعید می بینید

شعرشان شبرنگ پر احساس خونین است
جام رنگین در کف جمشید می بینید

بیشتر با این جماعت مهربان باشید
بر تغزل مِهر را تشدید می بینید

چون که با هر بیتشان تاریخ می رقصد
شعر را آیینه ای جاوید می بینید

شعر تا افروخت دیگر هفته ها زیباست
شنبه را بر جمعه ها تمدید می بینید

نوش بر احساستان این لذت آرام
مُهر ما را از طرف ، تایید می بینید

حالتان خوب و هوای عشقتان پرجوش
این دعا را هم نمی بینید ، می بینید

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):