🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 #اربعین

(ثبت: 251280) شهریور 25, 1401 

#اربعین

در چهل منزل چهل شب زینب از دلبر جدا
بزم نامحرم جدا و ، خِیل یک لشکـــــر، جدا

قتلگاه و شمر و خواهر روی تَل بر سر زنان
ماجرای ساربان و دست و انگشتر ، جدا..

آتش اندر خیمه ها افتاد و دشمن حمله ور
وحشت از نامحرمان و ، غارتِ زیور جدا

شامِ ویران است و یک دختر که میخواهد پدر
گریه ی غسّاله ای در غسل آن دختر جدا

دست و مشک و یک برادر پشتش از این غم شکست
الوداعِ اکبرش ، آن شِبه پیغمبـــــــــر جدا

داغِ قاسم گرچه آتش زد دلِ اهلِ حرم
خنده های حرمله(لع) ، داغِ علی اصغر جدا

عصر عاشورا و زینب در وداع از قتلگاه…
با تعجّب پرسش از آن پیکرِ بی سر ، جدا

ناله ها در کربلا پیچید، در هفت آسمان…
خواهری در شیون است و ناله ی مادر، جدا

با‌ءِ بسم الله را دیدم به نِی در کربــــــــــــــلا
قلب قرآن یا حسین است چون سر از پیکر جدا

همچو (تنها) جمع عشّاقت دو جا چشم انتظار
در سرازیریِّ قبر و صحنه ی محشـــــــــر جدا

 

حسن نبی جندقی (تنها)

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    شهریور 25, 1401

    سلام و درود

    مرثیه ها ی بسیاری در باره واقعه کربلا خوانده بودم این مرثیه چیز دیگری ست

    ای فروغ دل و جان فرزندم
    اربعین دگری در راه است

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏🖤🌿

    • حسن نبی

      شهریور 25, 1401

      سلام و ارادت
      ممنون از حسن توجه شما استاد🙏🏼

  2. ولی اله بایبوردی

    شهریور 25, 1401

    سلام

    اجرتان با ولایت

    🍃🌿💐🌿🍃

    • حسن نبی

      شهریور 25, 1401

      درودها ، زنده باشید🙏🏼

  3. صفا یغمایی

    شهریور 25, 1401

    سلام
    اجرتان باسالارشهیدان
    🌹🌹🌹

    • حسن نبی

      شهریور 25, 1401

      سلام جناب یغمایی عزیز
      ممنونم زنده باشید🙏🏼🌹🙏🏼

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا