🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 از اهلِ هنر نخواه…

(ثبت: 243472) آذر 22, 1400 
از اهلِ هنر نخواه…

 

از من در این شَرایطِ بَد شِعرِ تَر نَخواه
من نَخلِ سَر بُریده ام از مَن ثَمَر نخواه

از نَعشِ سَرد و خُشکِ درختی که زِنده نیست
هـرگـز بـرایِ کُشتـنِ جَـنـگل تَـبَـر نخـواه

اشعارِ من چکیده یِ اَحوالِ مَردُم است
از من به جُز حِکایتِ مَـردُم خَبَـر نخواه

ای آنکه خورده ای همه جا نان به نِرخِ روز
من را چنین به خوردنِ نان، مُفتَخَر نخواه

با من بگو هر آنچه که خواهی…/ مُخَیَّری
اما نگو که از پَسِ این شَب، سَحر نخواه

حالا که آمدی و به بُن بَست خورده ای…
از سَنگِ سَخت و کُهنِه یِ دیوار، دَر نخواه

مَدح و مَجیز و حَمد و تَمَلُّق که خواستی…
از مِثلِ خـود بخـواه ، از اَهـلِ هُنَـر نخواه.

مهران اسدپور

کِی شعرِ تَر انگیزد خاطر که حَزین باشد؟

حضرت حافظ

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):