🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 از حرف انا الحق چو شنیدی ارنی را

(ثبت: 218521) آذر 18, 1398 

در کنگره یِ دار ببین شوکت منصور
منزلگه منصور کم از نوح پسر نیست

حلّاج که در عشق الست پای بیفشرد
لرزید به عرفان نه بلغزید که سر نیست

بگذار که یک جرعه از این شُرب بنوشم
بینی که چسان مست شوم مست به در نیست

منصور چو نوشید می میکده بان را
گفتا که عزیزان چه کنم دید بصر نیست

بسیار خروشید و بجوشید چو می هست
می خوردن من با توی بی عقل هنر نیست

بر تختِ بقا دید مقامِ ارنی را
موسی شد و والاتر از آن راه گذر نیست

از حرف انا الحق چو شنیدی ارنی را
کل فارغ از این جسم شدی گر چه سفر نیست

این بود حقیقت که به رمز عاشق او شد
منصور که بر دار برفت مرغِ سحر نیست

بانگی زد و از بانگ دلش آه برآورد
ای جن زدگان مستی من حق و سمر نیست

والی که در این راه مرا مونس جان شد
گفتا که نگوید سخنم گر چه ثمر نیست

بسیار رسیدند چو من دار فنا را
معلوم تو گشت عاشقه ات بی سر و سر نیست

منصور که در دار بقا دید فنا را
گفتا که ولی عشق الست زور به زر نیست

ولی اله بایبوردی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. رسول رشیدی راد

    آذر 18, 1398

    🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. پانته آ عسکری

    آذر 18, 1398

    سلام و تقدیم احترام
    جناب آقای ولی اله بایبوردی
    حضورتان در انجمن ادبی شعر پاک روشنی چشم دوستان است
    دعوت می کنم از صفحه هم اندیشی دیگری در هنر، کارگاه اول واقع در بخش چرخان آخرین مطالب سایت بازدید فرمایید
    منتظر خواندن از قلم زیبای شما در صفحه کارگاه اول هستیم
    🍃🌸🍃

    • سلام

      سرکار خانم عسکری

      سپاس از حضورتان

      اطاعت امر…

      در پناه حق …

      تقدیمی : 🍃💐🍃

      گر قلم فرسا نمودم ،چند سال
      با گذر ایام سختی وصف حال

      علم را ، ناظر شدم ، آمال را
      زیر پا له حق نمایان شد به قال

      ولی اله بایبوردی

      18 / 09 / 1398

  3. علی معصومی

    آذر 18, 1398

    سلام و درود.
    🌺🌸🌺🌸🌺🌸

  4. سلام و درود
    بسیار زیباست🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا