🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بی بی پاک

(ثبت: 270601) تیر 9, 1403 

بی بی پاک

بعد از آنکه ایوه را آب گرفت
گروهی ز آن مردمان در ایذه ساکن شدند
به پارک بهاران رسیدند،کوی بلال ساکن شدند
پدرخورزماری داشت مرداس نام
درفتوت ،چندین رتبه داشت، چندین جام
پسرهاچون پدردلداربودند
جاسم و قاسم و عباس نام داربودند
بعد چندی از آن کوچه خارج شدند
به ییلاق رفتند،در فولادشهر ساکن شدند
چند سالی بی‌خبر بودیم ز هم
تا که یک روز درجمعی شدم
آمدیم در روی هم
جاسم و قاسم و عباس بچه محل‌های قدیمی
که سال‌ها همسایه بودیم و دوست صمیمی
بعد ۱۵ سال دیدارشان شد سعادت
همان‌ها که سالار بودند در رفاقت
رگه دارانی بی‌مثال در شجاعت
مادری داشتند بی گلمتا سرزنده بود و بی‌ادعا
ز کس حرف نمی‌خورد الا خدا
یادش بخیر قدیم‌ها مادران جور کوچه را می‌کشیدند
آنکه به کوچه میکرد چپ نگاه رامیدریدند
ولی چه بگویم ز بی گلمتا ،شجاع و سخنور بی‌ریا
با لباس‌های محلی می‌گذشت از کوچه ها
تسبیحی چو مردان به دست در یاد خدا
چومردان به کاربودسخت
به کار اعتقاد داشت نه شانس ونه بخت
بسان کبک راه می‌رفت زرنگ بود و چوک
زبانش به شوخی بود و حرف جوک
متخصص بود در حرف رک
خدایش نگهدار باشد هرجا که هست
اولادش بزرگوارباشدهرجاکه هست

ابراهیم خلیلیان

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    تیر 9, 1403

    سلام
    خیر مقدم 🌹
    اگر خوزستانی باشی و‌کمال و‌جمال خلیلیان را بشناسی و نسبتی با آنان داشته باشی قطعا ما با هم قوم‌ و‌خویش هستیم .

    • اهل خوزستانم ولی طریقتم خراسانی است
      استادم طارق است
      ریشه اش خوزستانیست
      هردودست ودلبازیم
      شعرمان فراوانیست
      درودمراپذیراباشیداستاد
      خوزستانیم وبختیاری ومرید اساتید خراسان
      خلیلیان جمعیتی است بختیاری ازشیمبار چهارومحال و بختیاری تاخوزستان و لرستان شهرستانهای درودوالیگودرز
      گاها هم خانواده نام فامیل خودرا ازجدپدری
      میگیرد
      روابط خانوادگی وصله رحم درحدعالی خوددرجریان است
      ودیگراینکه دوستان برخانواده ارجحیت دارند
      جایشان بردیدگان ماست
      ای دوست به دیاربختیاری دعوت هستید

  2. تیر 11, 1403

    سلام شخصیتش رادوستدارم

  3. درود وسپاس ازنظرتون شخصیت تاثیرگذارومثبتی دارند این شیرزن

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا