🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 افسوس

(ثبت: 265109) آبان 7, 1402 

 

در این ده کوره دیگر جان پناهی نیست
به فصل سرد، شالی وکلاهی نیست

بلا، عهدِ مودّت بسته با خاکش
به قدر سوزنی حتی، رفاهی نیست

هر از‌ گاهی به حال خویش می‌باریم
که در دل‌ها به غیر از ابر آهی، نیست

در افتادند مردم با بد اندیشان
و اسبابی برای دادخواهی نیست

شب است و لحظه‌ها هم بسترِ حسرت
امیدی هم به آغوش پگاهی نیست

نمی‌زاید زمان خورشید تابانی
نشانی از شهودِ روی ماهی نیست

چه آمد بر سر ایمان یک ملّت
که از سوی خدا، نیمه نگاهی نیست ؟

بدون شک نمی‌روید گل لبخند
در اقلیمی که مِهرِ پادشاهی، نیست

 

 

 

نظرها 16 
  1. طارق خراسانی

    آبان 7, 1402

    در افتادند مردم با بد اندیشان
    و اسبابی برای دادخواهی نیست
    شب است و لحظه‌ها هم بسترِ حسرت
    امیدی هم به آغوش پگاهی نیست
    سلام حضرت استاد
    غزل- بیان دردهای جانکاهی ست که اندکی از جمع فرهیختگان می دانستند بر سر مردم چه خواهد آمد و بسیاری نمی دانستند بر شعله های نابودی خود مواد آتش زا فرو می ریزند .
    درودتان
    در پناه خدا 🌱👌👏👏👏👏👏👌🌱

    • معین حجت

      آبان 7, 1402

      درود و عرض احترام استاد طارق بزرگوار …
      از محبت و توجه همیشگی شما سپاسگزارم🙏💐

  2. طلعت خیاط پیشه

    آبان 7, 1402

    جناب معین حجت ارجمند
    درود بر شما بسیارزیبا سروده اید .
    موفق باشید در پناه خدا
    🙏🌸🌹🌸🌹🙏🌸🌷💐🌿🍃

    • معین حجت

      آبان 7, 1402

      درود بانو خیاط پیشه …
      زنده و سلامت باشید، سپاسگزارم🙏💐

  3. رضا محمدصالحی

    آبان 7, 1402

    درود بر شما جناب حجت عزیر

    زیباست 🌹🌹🌹

    • معین حجت

      آبان 7, 1402

      درود جناب محمد صالحی بزرگوار …
      شما لطف دارید🙏💐💐💐

  4. “شب است و لحظه‌ها هم بسترِ حسرت
    امیدی هم به آغوش پگاهی نیست”

    مازلت مؤیدا بروح القدس یا حسان، مادمت معنا!

    احسنت این شعری متعهد و مفید و در اوج است 👏👏👏

    • معین حجت

      آبان 7, 1402

      درود جناب پژوهنده گرامی و بزرگوار …
      نظر لطف شماست، زنده باشید🙏💐💐💐

  5. علی معصومی

    آبان 7, 1402

    درودهای فراوان
    جناب معین حجت نازنین
    ♡♡♡♡
    عالی و به حق
    که در دل ها به غیر از “ناله” آهی نیست

    • معین حجت

      آبان 7, 1402

      درود مهندس…
      سپاس از حضور و لطف شما🙏💐

  6. عادل دانشی

    آبان 7, 1402

    درود معین عزیز
    جانا سخن از زبان ما می گویی
    دردنامه زیبایی سرودی و از حال دل سوختگان این ملک عشق گفتی ..
    تا اندیشه های ناب در شب ظلمانی شعله ور هستند امید به طلوع
    شور زندگی وجود خواهد داشت

    موید باشی

    • معین حجت

      آبان 7, 1402

      درود جناب دانشی…
      سپاسگزارم…
      بله بالاخره نور بر ظلمت پیروز خواهد شد، شکی نیست، به امید روزهای خوش …🙏🙏🙏💐💐💐

  7. برهان جاوید

    آبان 8, 1402

    درود بر شما
    استاد حجت گرامی
    بسیار زیبا و ارزشمند
    پاینده و پیروز باشید

    🌺🌺🌺❤️❤️❤️👏👏👏

    • معین حجت

      آبان 8, 1402

      درود جناب جاوید گرامی …
      سپاس از لطف همیشگی شما، دوستی با شما افتخار من است🙏🙏🙏💐💐💐

  8. مهدی سیدحسینی

    آبان 13, 1402

    درودی دیگر
    در پناه حق ماندگار باشید 🌹🌹

    • معین حجت

      آبان 13, 1402

      درود و سپاسگزارم 🙏💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا