🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 اقلیم مترسک ها

(ثبت: 258664) فروردین 31, 1402 

 

گُلی دیگر نمی خندد، در اقلیمِ مترسک ها
حریم وحشت است اینجا، به تصمیمِ مترسک ها

خوراندهِ تخمِ کِین را خان، به خاک سرزمینی که
زمینش را خریدهِ با، زر و سیمِ مترسک ها

گلستان را قُرق کردهِ همان که غنچه می دزد
چَموشی ساقه می بلعد به تعلیمِ مترسک ها

فراوان هرزه می روید در این پهنای در سلطه
کلاغی باز افتادهِ به تعظیمِ مترسک ها

دوباره روبَه پیری، به زخمی درد می پاشد
وَ جغدی قصّه می بافد، به تکریمِ مترسک ها

شدهِ ساطور جنگل کُش، فرو بر کُنده ی سروی
نماندهِ برگِ بی دردی، به تقویمِ مترسک ها

هراس از زندگی دارد همیشه تاکِ آبادی
گُلی دیگر نمی خندد، در اقلیمِ مترسک ها

 

 

 

 

نظرها 14 
  1. طارق خراسانی

    فروردین 31, 1402

    سلام استاد
    آنقدر این غزل زیباست که صبح یکبار با صدای زیبای تان شنیدم و هم اکنون دوباره آن را خواندم.
    لب مریزاد و دلمریزاد

    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌👌👌👌🌹

    • معین حجت

      فروردین 31, 1402

      سلام و عرض ادب استاد طارق …
      شما همیشه به این کمترین لطف دارید استاد عزیز …
      نظر لطف شماست …
      خوشحالم که مورد پسند شما قرار گرفت🙏💐💐💐

  2. علی معصومی

    فروردین 31, 1402

    درودهای فراوان
    جناب حجت نازنین
    ♡♡♡♡♡

    • معین حجت

      فروردین 31, 1402

      درود …
      سپاس از لطف شما💐💐💐

  3. طلعت خیاط پیشه

    فروردین 31, 1402

    جناب معین حجت ارجمند
    نمانده برگ ِ بی دردی به تقویم مترسک ها
    درود بر شما
    مثل همیشه زیبا سروده اید
    🌹🙏🌹🙏🌹🙏🌹🙏💐🌿🍃

    • معین حجت

      فروردین 31, 1402

      سلام و عرض ادب دارم خدمت بانو خیاط پیشه (طلای کرمانی)، همشهری فرهیخته و بزرگوار …
      نظر لطف شماست بانو، ارادت فراوان دارم خدمت شما و همچنین خواهر گرامیتان بانو (ندای کرمانی)…
      کرمان دل عالم است و ما اهل دلیم

      💐💐💐🙏🙏🙏

  4. فریبا نوری

    فروردین 31, 1402

    درود جناب حجت گرانقدر
    شعر تان بر کلیه ی گفتمان های موجود و ناموجود در سطح اجتماع و جهان، انتقادی است و همین موضوع فراتر از زیبایی های لفظی و معنوی سخن زیبایش کرده است

    • معین حجت

      فروردین 31, 1402

      عرض احترام بانو نوری …
      از توجه و محبت شما بسیار سپاسگزارم…بزرگوارید …🙏💐

  5. مهدی سیدحسینی

    فروردین 31, 1402

    درودتان
    با آرزوی سلامتی و توفیق الهی
    🌹🌹

    • معین حجت

      فروردین 31, 1402

      سلام و عرض احترام …
      سپاس از حضور شما در صفحه این کمترین🙏🙏🙏

  6. برهان جاوید

    اردیبهشت 1, 1402

    درود
    گُلی دیگر نمی خندد، در اقلیمِ مترسک ها
    احسنت
    این اثر از هر نظر بی نظیر و ارزشمند است

    پاینده باشید

    🌹🌹🌹👏👏👏

    • معین حجت

      اردیبهشت 1, 1402

      سلام و عرض ادب جناب جاوید …
      سپاسگزارم …
      بزرگوارید …🙏🙏🙏💐💐💐

  7. غلامحسین جمعی

    اردیبهشت 2, 1402

    درودو سپاس بزرگوار جناب استاد حجت چون همیشه زیبا و در خورو قابل تامل است عزیز

    🙏🙏🙏🙏

    • معین حجت

      اردیبهشت 2, 1402

      درود و عرض احترام …
      سپاس از محبت شما، بزرگوارید🙏💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا