🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 انتظار مرگ در…

(ثبت: 255259) بهمن 1, 1401 

 

کیستم؟…آغاز ِ بی انجام
ناشناسی گنگ و راز آلود
سایه ای در پرده ی ابهام
ناطقی لبریز از کمبود

ذهن پر دردی که با امّا
در تب افکار پیچیده
باقی ِ یک لذّت ِ فانی
قطره ای بر خاک لغزیده

بازی دست قضاوت ها
پیکری فرسوده در تحقیر
وارث دردی به نام زن
پادشاهی در غل و زنجیر

قایقی مجهول و سر گردان
در مسیر ِ مبهم ِ طوفان
خواب ِ ناآرام ِ اقیانوس
در شبی آبستن ِ باران

کیستم؟… یک برگ خشکیده
لابلای دفتر ِ باران
برکه ای در بستر ِ تقدیر
در کمین لحظه ی طغیان

بغض تلخی از غمی جاری
پشت یک لبخند اجباری
در حصار ِ درد ِ زن بودن
مادری محتاج ِ دلداری

منطق ِ زخمی که لب بست و
ریشه زد در عمق یک تردید
صاحب ِ سیبی که سهمش شد
انتظار ِ مرگ در تبعید

 

س. سکوت
۱۹مهر۴۰۱