🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 انکار شدیم

(ثبت: 260862) خرداد 21, 1402 

 

خانه می‌ریخت و ما قسمت آوار شدیم
مطلع بی‌رمقی در تبِ اخبار شدیم

هرچه فریاد کشیدیم، به جایی نرسید
روزها شب شد و در مخمصه تکرار شدیم

به نجاتِ من و تو دیر رسیدند، رفیق
طعمه‌ای له شده در هاضمه‌ی مار شدیم

زندگی هست؛ ولی، سهمِ کسانِ دگر است
ما فقط درد کشیدیم و گرفتار شدیم

گرچه آمد سرِ ما سخت ترین حادثه‌ها
پا به سر حوصله بودیم که انکار شدیم

 

 

 

 

نظرها 14 
  1. سیمین حیدریان

    خرداد 21, 1402

    تا فرو ریخت به خون ، قلب پریشان گلی
    گرچه دیر است ولی از تله هشیار شدیم …..

    سلام و هزاران درودتان باد
    چقدر خوب وصف حال کردید …احسنت
    👏👏👏🌹🌹🌹

    • معین حجت

      خرداد 21, 1402

      سپاس مِهر بانو …
      بزرگوارید شما 🙏🙏🙏💐💐💐

  2. علی معصومی

    خرداد 21, 1402

    افرین💐👏👏👏

    • معین حجت

      خرداد 21, 1402

      سپاسگزارم جناب معصومی، دوست خوبم 🙏🙏🙏💐💐💐

  3. درود و دستمریزاد…..بار دیگر با خوانش شعر زیبایی از شما مرا یاد از غزلی سروده ی خود آمد…..غزل زیر را در پایان ماه رمضانی در دهه ی شصت به مناسبت عید فطر سروده ام:

    عید فطر آمد و ما جانب خمّار شدیم
    شکرللّه که سبکروح و سبکبار شدیم

    بعد یک چند ز چنگال خماری رستیم
    به در میکده رفتیم و طلبگار شدیم

    سحر از محفل رندان شراب آلوده
    بانگ جانپرور نوش آمد و بیدار شدیم

    ارجعی گفت به میخانه ی وحدت ساقی
    شعر لبّیک سرودیم و به رفتار شدیم

    چو نهال ز عطش سوخته کآبش بدهند
    داد پیمانه به ما ساقی و پربار شدیم

    تا پدیدار هلال مه نو شد به فلک
    باز در خانه ی خمّار پدیدار شدیم

    هله با پرده نشین حرم عشق بگوی
    پرده بردار که ما طالب دیدار شدیم

    از ازل باده ی گلگون و رخ زیبا را
    چشم نگشوده و نادیده خریدار شدیم

    بارها پیر مغان گفت می صاف بنوش
    که از آسیب بلاهات نگهدار شدیم.

    • معین حجت

      خرداد 21, 1402

      بزرگوارید استاد خوش عمل، نظر لطف شماست…
      چه سروده‌ی دلنشین و زیبایی برایم ارسال نموده‌اید …
      جانتان بی بلا استاد جان …
      🙏🙏🙏💐💐💐

  4. طلعت خیاط پیشه

    خرداد 21, 1402

    درود بر جناب معین حجت
    بسیارزیبا و اثر گذار سروده اید
    در پناه خدا پاینده باشید
    🙏😔 🙏😔 🙏😔 💐🌿🍃

    • معین حجت

      خرداد 21, 1402

      بانو خیاط پیشه گرامی …
      تشویق شما باعث دلگرمی این حقیر می‌گردد …
      خدا نگهدار وجود نازنین شما باشد …
      🙏🙏🙏💐💐💐

  5. عظیمه ایرانپور

    خرداد 21, 1402

    درود بر شما
    خیلی زیباست
    قلمتان سبز🌷

    • معین حجت

      خرداد 21, 1402

      سپاسگزارم بانو …
      بزرگوارید🙏🙏🙏💐💐💐

  6. محمدعلی رضاپور

    خرداد 21, 1402

    احسنت
    سلام و درود و خدا قوت

    • معین حجت

      خرداد 21, 1402

      سلام…
      سپاسگزارم، بزرگوار🙏💐

  7. برهان جاوید

    خرداد 21, 1402

    زندگی هست؛ ولی، سهمِ کسانِ دگر است
    ما فقط درد کشیدیم و گرفتار شدیم
    درود استاد حجت گرامی
    👏👏👏🌹🌹🌹

    • معین حجت

      خرداد 21, 1402

      سپاس از توجه و لطف شما جناب جاوید 🙏🙏🙏💐💐💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا