🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 انکار

(ثبت: 260045) اردیبهشت 31, 1402 

 

مسجد آباد شد و کوزه ی خمار شکست
شیشه ی معجزه ی حجره ی عطار شکست

طبل و شیپور عزا، آلتِ آزار شدند
آتش افتاد به شادیکده و تار شکست

آسمان درد و بلا ریخت به اندیشه ی خلق
قابِ لبخند، از انبوهی آوار شکست

سنگِ غم خورد بر آئینه ی شفاف زمان
هرچه در حافظه ها بود، به اِجبار شکست

افتخارات گذشته همه بر باد شدند
کهنه گردید شرف، شوکتِ آثار شکست

ناکسی دکّه ی بیداد گُشود اوّلِ صبح
عهدِ مقبولی و ارزانی بازار شکست

حمله ور گشت حرامی، به نوانخانه شهر
کمری خم شده از رنج، به تکرار شکست

پشتِ پا خورد فلاکت زده ی بی حرجی
عقده ها باز شد و قالبِ پندار شکست

شد خریدارِ تبر، حارسِ سرمایه ی سبز
پیکرِ سخت و تنومند سپیدار شکست

استخوانی که تَرک داشت به آماج ستم
لای دندان فرو کرده ی کفتار شکست

پای انصاف لگد خورد به ترویج دروغ
کاغذ آلوده شد از باطل و، خودکار شکست

سرِ آزادگی و قامتِ معصوم شکوه
با سُلوکِ سمجِ سرورِ تاتار شکست

قفسِ سینه ی آکنده ی از شور حضور
اوّلِ فصلِ خزان با تبِ رگبار شکست

مُشتِ تاریخ، خبر ساز شد امّا چه غریب
زیرِ سنگینی پاینده ی انکار شکست

 

 

 

 

نظرها
  1. عباس خوش عمل کاشانی

    اردیبهشت 31, 1402

    درود و دستمریزاد ؛ من چنین گفتم :

    خواستم «نان پر» و «سوهان زرند» از حجت
    نپذیرفت و دل خسته دگر بار شکست!!

    • معین حجت

      اردیبهشت 31, 1402

      سلام استاد خوش عمل عزیز …سپاس از حضورتان …

      زیره ارسال شده سوی شما دوست، ولی
      جعبه اش تحت فشاری بغلِ بار شکست
      😂☺️
      👏👏👏💐💐💐💐

  2. برهان جاوید

    اردیبهشت 31, 1402

    درود استاد حجت گرامی
    درود بر اندیشه پاک و این قلم حکاکی هر سینه ی پر الم
    👏👏👏🌹🌹🌹

    • معین حجت

      اردیبهشت 31, 1402

      ارادت جناب جاوید گرامی …
      سپاسگزارم، بزرگوارید🙏🙏🙏💐💐💐

  3. طلعت خیاط پیشه

    خرداد 1, 1402

    پای انصاف لگد خورد به ترویج دروغ
    کاغذ آلوده شد از باطل و خودکار شکست
    احسنت جناب حجت ارجمند.
    بسیار زیبا سروده اید.
    از توجه شما در سروده ام سپاسگزارم
    💐👏💐👏💐👏💐🌿🌿🍃👏💐👏💐👏💐🌿🍃

    • معین حجت

      خرداد 1, 1402

      درود بانو خیاط پیشه گرامی …
      سپاس از توجه و محبت شما به این کمترین🙏🙏🙏💐💐💐

  4. پروانه آجورلو

    خرداد 5, 1402

    درود بر شما جناب حجت👏👏👏👏🌺

    • معین حجت

      خرداد 5, 1402

      سپاسگزارم بانو🙏💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا