🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 اولین فردی قلم را پیشه ای

(ثبت: 222548) اردیبهشت 7, 1399 
اولین فردی قلم را پیشه ای

 

1

جوی شیری ، کوهکن را در بلا
در جنون بینی چه مجنون در خطا

تیشه را یادی بکوبی بر ملاج
از اسارت عشق هایی خود رها

2

باغ سرسبزی ببینی بیشه ای
یاد روزی کن به حال اندیشه ای

جامه دوزی بود ادریسی نبی
اولین فردی قلم را پیشه ای

3

شک چرا از پرده شک بیرون بیا
یاد ابراهیم کن از شک جدا

انجمی را دید ماهی مهر را
غیر از اویی خالقی تایید لا

4

زنی آتش به جانم با نگاهی
ببندم کوله باری تا که راهی

چو مجنون در جنون دنبال لیلی
گذر ایام را هر چند آهی

5

یاد آن یک خاطری افتی جوان
هر کسی با خاطراتی زیست هان

لا فراموشی بشر را ، ای رها
تحت پای مادران جنّت عیان

6

آن زمان میلاد زهرایی نما
بر نبی جامی ز کوثر شد عطا

روی خلقی شد ولایت باب باز
شادمانی عرشیان شد برملا

ولی اله بایبوردی

27 / 11 / 1398

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا