🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 اگر با جوششی شعر آشنایی

(ثبت: 250862) شهریور 16, 1401 
اگر با جوششی شعر آشنایی

 

توانا شاعری هستی هویدا
چرا بیزار از اشعار جانا

به دور از فکر مسمومی که تحمیل
هنر از ذوق بیرون ای که دانا

کلامی ثبت در دفتر به خودکار
که با صامت مصوّت نقش آرا

غزل باشد به قالب یا که تک بیت
نظامی آفرینی نظم گویا

که با اوزان و تقطیعی کشی طرح
سرایی قطعه ای زیبا چه شیوا

اگر با جوششی شعر آشنایی
به وجد آیی بسازی قطعه زیبا

گهی با شعر نیما غیر قالب
میان شاعر خودی مطرح توانا

شنو پندی شنیدم پندهایی
برایت بازگو ادراک هر جا

اگر حسّی به ادراکی بیانی
به کوشش جوششی اشعار خود را

به هر قالب ولی اشعار دارد
که با عشقی خودی مطرح میان ما

 

ولی اله بایبوردی

14 / 06 / 1401

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. سیاوش آزاد

    شهریور 16, 1401

    سلام
    باکوشش و بی کوشش چشمه های شعر از وجودتان جوشان باد

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا