🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 اگر چه سیر و سلوکی به آسمان ادب

(ثبت: 216090) مهر 21, 1398 

به آسمان که نگاه افکنم شباهنگام
فضای جذب نما بینمش دلم آرام

مناظری که پر از انجمان چشمک زن
در آن میان چو ببینم حلول ماه تمام

به جلوه ماه نگاهی کنم به ایمایی
کرشمه حال مرا دعوتی به جرعه مدام

به عقل و جامه یِ تقوای روح پروازی
رها ز سطح زمینی به آن سرای بنام

اگر چه سیر و سلوکی به آسمان ادب
به عالمی که سماوی رها ز هر آلام

رها ز جسم دمی پرکشان به آماجی
رها ز دانه زمینی رها ز خیلی دام

به عرش و فرش نظرها کنم اگر چه قیاس
چو خیط ابیض و اسود ببینمش چون عام

به حد شعور تقلّا برای من هنری
به عشق داده هنر را برون ز کاری خام

به سعی و رنج کشیدی خودی به آن جایی
که با ولی بنشینی چه کیفری فرجام

ولی اله بایبوردی

19 / 07 / 1398

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. درود ها استاد
    بسیار زیبا سرود ه اید
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    • سلام

      استاد دهنوی ارجمند

      سپاس از حضور سبزتان

      🌸🌸🌺🌷🌺🌸🌸

  2. عظیمه ایرانپور

    مهر 21, 1398

    درود بر شما
    زیباست
    قلمتان سبز🌹

    • سلام

      سرکار خانم ایرانپور

      ممنون از همراهی تان

      سپاس

      🌸🌸🌷🌸🌷🌸🌸

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا