🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 این نکته

(ثبت: 227767) خرداد 21, 1399 

 

« اين نكته »

اين نكته کن نشان، حسن از من نشان ببین
افعال دست من، سراسر در این جهان ببین
افعال دست من به جهان ، رهنمای توست
این فعل غیبی اس ، تو زِ من در عیان ببین
تنظیم مُلک من ، نَبُوَد دست دیگری
تنظیم مُلک دست مَنس ، در جهان ببین
ای غافل از طریقه ی مملوک مملکت
این مملکت عَبث نَبُوَد ، این بیان ببین
این مملکت اگر به نظر آیدت عبث
گمراهس این نظر ، نظر دیگران ببین
هر احتیاج ملک جهانم بگفته ام
هر گفته ام ز گفته ی پیغمبران ببین
پیغمبری نبود و جهانی نبود و مُلک
اینها که آفریده ام ، اینها عیان ببین
نقش تو چیست، صورت زیبایت ازکجاست
جسم تو از کجاست، تو جسمت عیان ببین
کشف جهان و مملکت و آدم، از که بود
کاشف به ملک من که بُوَد ، این عیان ببین
کاشف بر این جهان و بر این آدمان که بود
این نکته را تو در کُتب کاشفان ببین
جور زمانه دست و دلم را به هم فشرد
در مُلک خود نظر کن و جور زمان ببین
ای مالک جهان و تمام نفوس و ملک
در ملک خود نگر و تو من ناتوان ببین
این نکته ها حسن که تو گفتی نشانه است
توحید تو نشان دهد اینها ، نشان ببین

٭٭٭
حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. امیر جلالی

    خرداد 21, 1399

    البته بحث فلسفه عرفان و عرفان فلسفی در این اثر جای طرح دارد اما از حوصله فضا خارج است . در کل بهره بردم و درود بر شما

  2. مینا یارعلی زاده

    خرداد 21, 1399

    درود بر شما، روح ایشان در ارامش🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا