🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ای بانو!

(ثبت: 5650) اسفند 15, 1396 

غزل- ای بانو! (تقدیم به مناسبت روز زن به همسرعزیزم خانم فاطمه رضایی)

از جمالت نگفته ام چندان. شرمناک از خطایم ای بانو!

چه کنم؟ جامعه پر از درد است. مرد دردآشنایم ای بانو!

از تماشای شعر لبریزت،         از نگاه تغزل انگیزت

از گذشت شکایت آمیزت،   من پر از ماجرایم ای بانو!

آن قدَرها صدای خاطر من کفترِ دوش های تو نشده

باز اما بخاطر تو غزل!         کفتر این هوایم ای بانو!

من اگر از تو کم غزل گفتم، کم از آن چشمه ی عسل گفتم

یا بجای غزل، مَثَل گفتم، مختصر می سرایم ای بانو!

سوژه ها مانده اند ناگفته، توی تاریکخانه های غزل

                                                       غزلم! روشنای خانه ی عشق!   پُرِ   ناگفته هایم ای بانو!

واژه ام از غریبیِ فرهنگ، از فساد  از ریا و از نیرنگ

                                           هر زمانی که سوخت، ساخت غزل.  غزل-آتش سرایم ای بانو!

تا در این شهر ما بلایی هست، در بلا، جانِ مبتلایی هست

                                                     ذهن من در کمند گیسو نیست.     به بلا، مبتلایم ای بانو!

باز در شهر ما بلا، کم نیست . به بلا، جان مبتلا، کم نیست

                                                      ای فدای کمند گیسویت!        با دلت همصدایم ای بانو!

 ای کمندت بلای شیرینم! عطر چای تو میل دیرینم

                                              چای با قندِ خنده ات عشق است.    عاشق این صفایم ای بانو!

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. علیرضا حکیم

    اسفند 16, 1396

    درودها جناب رضا پور 

    شعر به معنی واقعی خوندم 

    پر از احساس و عاطفه و ارزشمند مبارک بانو 

    موفق باشید گرامی

  2. مهران اسدپور

    اسفند 16, 1396

    درودها جناب رضاپور ارجمند …

    دستمریزاد …

    چقدر این تقدیمی ارزشمند و سراسر عاطفه و مهر ، به دل نشست…

    مبارک و گوارای طبع همسر بزرگوارتان باد…

    توفیقتان روز افزون به مدد الهی…

  3. مهدی صادقی مود

    اسفند 16, 1396

    درودتان گرامی

    بسیار زیباست

    مبارکشان باشد

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا