🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ای رها از عشق معشوقان بیا

(ثبت: 213150) شهریور 11, 1398 
ای رها از عشق معشوقان بیا

نیمه زرد اندیشه بینم ،رو فنا
با زبانی سرخ طالب مرگ را

در میان دشتی پر از آلاله ای
دور از مرزی و دیواری ، نما

با طبیعت آهوانی دشتِ خون
آهوان ، زیبایِ دشتی ، آشنا

جویباری ، همنشین با آهوان
جنبِ جویی خیمه ای زد جلوه ها

جنب آن یک جویباری نیمه جان
با نگاهی ، نیمه افروزی ، دلا

همچو مجنون در جنون لیلای خود
دست و پا می زد ، که تا یابد ، بقا

با امیدی ناامیدی چشمِ خود
با تمنّا ،سمتِ جویی جابه جا

تشنه لب بودش طلب آبی ز جوی
آبِ جویی ، جویباری ، با صفا

آب را جاری به جانب لاله ای
با محبّت ، جویباری ، رهنما

نیمه زرد اندیشه لاله گشت سرخ
با زبان سرخی ، مضاعف ، با نوا

همچو سرو آزاد فریادی کشید
همچو کوهی استواری ،ایستا

با ندایی ، آسمانی ، بانگ زد
ای رها از عشقِ معشوقان بیا

ولی اله بایبوردی

15 / 05 / 1398

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (5):

نظرها 10 
  1. امیر جلالی

    شهریور 11, 1398

    اثری خواندم به غایت صادقانه و خالصانه …
    هم زیبا بود و هم دلنشین…
    بهره بردم و درود بر شما

    • ولی اله بایبوردی

      شهریور 11, 1398

      سلام

      استاد جلالی ارجمند

      سپاس از حضور سبزتان …

      در پناه خالقی کائنات

      🌸🌸🌸🌹🌸🌸🌸

  2. جواد مهدی پور

    شهریور 11, 1398

    درود بر شما جنب بایبوردی عزیز

    عالی سرودید

    لذت بردم

    💐

    • ولی اله بایبوردی

      شهریور 11, 1398

      سلام

      استاد ارجمند جناب مهدی پور گرامی

      سپاس از حضور سبزتان…

      در پناه حق

      🌿🌿🌿💐💐💐🍃🍃🍃

  3. مينا امينی

    شهریور 11, 1398

    درود هنرمند بزرگوار
    قلمتان نویسا
    مانا باشید و موفق💐

    • ولی اله بایبوردی

      شهریور 11, 1398

      سلام

      سرکار خانم امینی

      سپاس از حضورتان

      🌸🌸🌺🌹🌺🌸🌸

  4. محمد ترکمان(پژواره)

    شهریور 11, 1398

    … سلام استاد
    مردانه چه سروانه فریاد می کشی و از بیم، بید های زرد زوزه…

    تا زبان ها
    زردند و
    سرها سبز،
    نه بشر
    به آرزو
    می رسد نه
    ” او ”
    به آرامش!

    پ……………

    • ولی اله بایبوردی

      شهریور 12, 1398

      سلام

      استاد ترکمان عزیز

      سپاس از همراهی تان با قطعه یِ زیبایتان….

      🍃🍃🌹🌺🌹🍃🍃

  5. طارق خراسانی

    شهریور 11, 1398

    سلام و درود

    شعر زیبای تان را دوبار خواندم
    در پایان نتیجه رهایی ست
    رها از تمام عشق های زمینی
    دلمریزاد

    با طبیعت آهوانی دشتِ خون
    آهوان ، زیبایِ دشتی ، آشنا

    جویباری ، همنشین با آهوان
    جنبِ جویی خیمه ای زد جلوه ها
    در این ابیات و تمام ابیات دیگر لطافت های طبع ‌‌‌ شاعر مشهود است.

    در پناه خدا

    🌿👏👏👏🙏👏🌈🌿

    • ولی اله بایبوردی

      شهریور 12, 1398

      سلام

      استاد ارجمند جناب خراسانی بزرگوار

      سپاس از حضورتان

      در پناه خدا

      🌸🌸🌹🌺🌹🌸🌸

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا