🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 با خر خان گفتگوهای فراوان می کنم

(ثبت: 267453) بهمن 12, 1402 

 

با خر خان گفتگوهای فراوان می کنم
جفتک اندازان عالم را که مهمان می کنم

یکطرف من می نشینم ، یکطرف خرهای نر
مشورت در باره ی اوضاع ایران می کنم

گرچه خر تو خر شده اوضاع ایرانی ولی
مشکل ایران ویران را دوچندان می کنم

مثل مار زخمی از هر کشوری پا خورده ام
مردمش را راهی کوه و بیابان می کنم

گفته بودم با اطاعت از الاغ خنگ خان
خانه های غزّه را با خاک یکسان می کنم

فارغ از وجدان کاری با جنون گاوی ام
وضع دنیا را پس از این نابسامان می کنم

با فشار دگمه های پشت پالان الاغ
موشکی را راهی استان تهران می کنم

خر نسوزاند اگر با بوق خود بخت مرا
کودک و پیر و جوانان را پریشان می کنم

خوی حیوانی ندیدم در کسی غیر از خودم
خوی خود را عاقبت تقدیم شیطان می کنم

شیخ اگر بر ما نبخشد رسمیت در این جهان
بی گمان از زندگی او را پشیمان می کنم

گربه ماهی می پزم در کاخ و از زور خوشی
دعوت از خرهای نر در معیت خان می کنم

#مهدی_سیدحسینی
@sheroshirini055
۱۰ / ۱۱ / ۱۴۰۲

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    بهمن 12, 1402

    سلام و‌درود

    طنز انتقادی فوق العاده قوی و زیبایی ست

    در پناه خدا شاد زی 🌱👏👏👏👏👏👏👏🌱

    • مهدی سیدحسینی

      بهمن 12, 1402

      سپاس استاد
      نظر لطفتونه
      زنده باشید ان شاء الله 🌹🌹

  2. حمید گیوه چیان

    بهمن 12, 1402

    درودها بر جناب سید حسینی عزیز
    بینهایت زیبا سروده اید
    واقعا دستمریزاد👏👏👏👏👏👏

    • مهدی سیدحسینی

      بهمن 12, 1402

      درود جناب گیوه چیان
      ممنون از نگاه زیباتون
      زنده باشید ان شاءالله 🌹🌹

  3. احمد محسنی اصل

    بهمن 12, 1402

    سلام بر دوست ارزشمند و گرانقدرم
    ار قلم توانمدتان توفیقی شد بخوانم وبسیار ممنونم
    برقراری وجودتان را ارزوست
    🌹🙏

    • مهدی سیدحسینی

      بهمن 12, 1402

      سپاس از نظر لطفتون جناب محسنی
      دلتون شاد و سلامت باشید 🌹🌹

  4. مدینه ترکاشوند

    بهمن 14, 1402

    به به طنز بسیارزیباست استادم
    دستمریزاد عااالی 👏👏👏🌺🌹

    • مهدی سیدحسینی

      بهمن 14, 1402

      درود و سپاس از نگاه زیباتون
      دلتون شاد توام با سلامتی🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا