🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 با ما تو شوی ساکن جنّت به عبادت

(ثبت: 210741) خرداد 27, 1398 

ما در دل شب خلوت دل را بنگاریم
ما مرغ سماییم به خلوت به شکاریم

ما عاشق ماهیم و طلوع مه خورشید
ما عاشق زاریم شب و روز به کاریم

با ما نشود ساکن دل هر که خطا کرد
ما در خط یاریم که پیوسته به داریم

ما جمله عاشق به گه مُلک بقاییم
ما آتش سوزیم به نیزار سواریم

با ما تو شوی ساکن جنّت به عبادت
ما مرد خداییم ز مردان شماریم

ما شاعر آلیم به درگاه الهی
معشوق جمالیم و تجلّی گه ناریم

دشمن نتواند که فریبد دل ما را
والی به نظر ساکن درگاه جواریم

ولی اله بایبوردی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. امیر جلالی

    خرداد 27, 1398

    با اینکه انتظار ادامه این اثر بسیار زیبا را داشتم ولی همین مقدار هم بسیار اثر گذار و زیبا بود. درود بر شما

    • ولی اله بایبوردی

      خرداد 27, 1398

      سلام آقای جلالی گرامی

      سپاس از خوانش مهر آفرین با نظر زیبا ….

      پایدار باشید به مهر

      🌸🌹🌸🌿

  2. عظیمه ایرانپور

    خرداد 27, 1398

    درود بر شما
    زیباست

    فقط کاربرد واِه ی “گه” رو در مصرع اول بیت چهارم متوجه نشدم

  3. ولی اله بایبوردی

    خرداد 27, 1398

    سلام خانم ایرانپور

    گه مخفف گاه به معنی زمان ، هنگام ، اوان و …

    عاشقان زمانی …متمم قیدی / قید برای عاشق

    ترتیب اجزای جمله :

    ما همگی عاشق ملک بقاییم .

    جمله ی اسنادی

    ما عاشق هستیم .

    سپاس از همراهی تان .

    🌷🌸🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا