🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بخشودنی نیست

(ثبت: 265497) آبان 21, 1402 

 

دیگر دهانت را ببند ای بی‌تمدن
اِخلالِ در اندیشه‌ها بخشودنی نیست

تا کِی تبر کوبی به تاریخی تناور
قطع فجیع ریشه‌ها بخشودنی نیست

مثله نکن نو شاخه‌های پُر ثمر را
هم سو شدن با تیشه‌ها بخشودنی نیست

خوش خدمتی کردن برای خانِ اخمو !؟
این رقص روی شیشه‌ها بخشودنی نیست

تقصیر تو، بازار را آسیمه‌سر کرد
نادان، رکود پیشه‌ها بخشودنی نیست

باید که اِکران گردد از نو فصل پرواز
حکمِ پلمب گیشه‌ها بخشودنی نیست

بردار از نای گمان‌ها گیوه‌ات را
اخلال در اندیشه‌ها بخشودنی نیست

 

 

 

نظرها 12 
  1. برهان جاوید

    آبان 21, 1402

    درود بر شما
    استاد حجت گرامی
    زیباست و ارزشمند
    پاینده باشید
    🌺🌺🌺❤️❤️❤️👏👏👏

    • معین حجت

      آبان 21, 1402

      درود و عرض ارادت جناب جاوید…
      سپاس از حضور گرمتان🙏💐

  2. صفا یغمایی

    آبان 21, 1402

    سلام وصبحتون بخیر
    درودجناب اقای حجت
    زیباو عالی
    دستمریزاد.
    🌺🌺🌺

    • معین حجت

      آبان 21, 1402

      درود و عرض ادب جناب یغمایی عزیز…
      سپاسگزارم🙏🙏🙏💐💐💐

  3. علی معصومی

    آبان 21, 1402

    با صد زمستان باغ را تاراج کردی
    اتش زدن ذر بیشه بخشودنی نیست
    ♡♡♡
    درودهای فراوان
    و
    چه زیبا
    🌿🌹👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

    • معین حجت

      آبان 21, 1402

      درود و سپاس دوست بزرگوارم…
      💐🙏💐

  4. طارق خراسانی

    آبان 21, 1402

    سلام و درود حضزت استاد

    شما به وظیفه ی شاعری و خدمت به فرهنگ به خوبی عمل کرده اید
    خدا کند صدای شما را غافلان بشنوند

    دلمریزاد

    در پناه خدا 🌱👏👏👏👏👏👏🌱

    • معین حجت

      آبان 21, 1402

      درود استاد طارق…
      سپاسگزارم…
      متأسفانه گوش شنوایی نیست استاد🙏🙏🙏💐💐💐

  5. سجاد پورخدایار

    آبان 22, 1402

    زیبا بود استاد عزیز👏👏👏

    • معین حجت

      آبان 22, 1402

      سپاسگزارم جناب پورخدایار🙏🙏🙏💐💐💐

  6. مهدی سیدحسینی

    آبان 25, 1402

    درود بر شما
    ماندگار باشید 🌹🌹

    • معین حجت

      آبان 25, 1402

      درود…سپاسگزارم 🙏💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا