🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بداهه ی سحری

(ثبت: 225453) فروردین 29, 1399 
بداهه ی سحری

 

از کارِ یارانِ کهن، شکوه به داور می کنم
در سینه ی غم دیده ام کوهی ز آذر می کنم
ما را وطن سیاره شد، هر جای این صد پاره شد
آن وسعت خاک وطن، را دیده، باور می کنم
دل، وَاعتصم گو، جان چنو، لاتفرقوا، لاتفرقوا
آیات سبز و روشنِ یَک بودن از بَر می کنم
مولای رومی را درود، او شعر جان بخشی سرود
در اقتباس آن گهر، بیتی به دفتر می کنم
خاری اگر در پا خلد، دشتِ گلی پَرپَر مکن
از مهر خود آن خار را، با گل  برابر می کنم
بَربَر مشو، از بَر شوی، از بَر مشو، بَربَر شوی
بهتر که بَر دل بَر شوی، چون جان تو را در بَر کنم

بداهه سحری
29 فروردین 1399

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. ولی اله بایبوردی

    فروردین 29, 1399

    سلام

    استاد مهر نگار ارجمند

    مولای رومی را درود، او شعر جان بخشی سرود

    هر کس می تواند والی و مولای خود باشد…

    درودها

    تقدیمی : 🌈🍃🌈

    💐 با نامه اسراری هم او شد مولوی حالا نما 💐

    شکوه به داور می برم از من تویی دوری دلا
    از من تویی دوری دلا ، چون حُکم بینم ناروا

    صد پاره ملکی را چه کاری می کنم ای جان عزیز
    هر چیز شد عاریّتی ، عاریّتی افکار را

    باور کنی با حد یقین ، اندیشه سازی تابناک
    چون مهر با روشندلی تابش به هر سو مرحبا

    لا تفرقوا را ، بر کناری افکنی ، آیی نظر
    با تقربوا یابی مقامی جاودان در بین ما

    مولا ! چرا ؟؟مولا بشد ، عطّار را یاد آوری
    با نامه اسراری هم او شد مولوی حالا نما

    با فهم اویی ، آشنا گشتم ، ادب را پیروی
    هر دفتری را خوانده ام شد توشه معنایی مرا

    گر خار بودم پای گل نوشین لبی را آرزو
    با او بیانی حرف را گلواژه هایی خوار لا

    دلبر کسی شد در میان با حق گردد جلوه گر
    از بربریّت ، جاهلی ، دوری کند ، چون والیا

    ولی اله بایبوردی

    29 / 01 / 1399

    🍃🍃🍃🍃💐🍃🍃🍃🍃

    • طارق خراسانی

      فروردین 30, 1399

      سلام و درود

      سپاس از مهر حضورتان

      در پناه خدا🌿🙏❤️🙏🌿

  2. محمدعلی رضاپور

    فروردین 29, 1399

    سلام و احترام،
    لطفا در رأی گیری کارگاه نقد تعاملی
    شرکت بفرمایید:
    http://sherepaak.com/225005/—

  3. علی معصومی

    فروردین 30, 1399

    درود و عرض ارادت
    جناب خراسانی نازنین
    ♡♡♡♡♡
    زیبا سروده ای استاد
    نغمه سحرگاهی همیشه دلنشین است
    ☆☆☆☆☆

    هر چند گفتم ای بشر راز “بلی'” را در “الست”
    “یاویلنا” بر حال تو “لاتقنطوا” سر می کنم

    🌺🌸🌺🌸🌺🌸

    • طارق خراسانی

      فروردین 31, 1399

      سلام و درود

      سپاس از مهر حضور تان

      در پناه خدا 🌿🙏❤️🙏🌿

  4. رضا زمانیان قوژدی

    فروردین 31, 1399

    درود بر استادِ نازنین و جان جانان.
    چنانکه مستحضرید، در انوشا “اثر برگزیدۀ هفته” داریم.بر آنیم که آثار منتخب در سال 98 را بصورت PDF منتشر کنیم.
    بدینوسیله دست یاری بسوی حضرتتان دراز می کنیم و درخواست همکاری داریم.من نمی دانم چگونه باید یا می شود از انکانات شعر پاک استفاده کزد.لطفا اگر زحمتی نیست ضمن راهنمایی بنده مقدمۀ این کتاب اینترنتی را شما بنگارید.
    پیشاپیش از لطف عالی سپاسگزارم.

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا