🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 برهمن شدن

(ثبت: 257532) فروردین 2, 1402 

 

شب امشب سزاوار روشن شدن نیست
زمین در هیاهوی موطن شدن نیست

کسی در خیابان، درآشوب باران
تنش خیسِ یاد برهمن شدن نیست

منیژه سرِ چاه نیرنگ شب بود
کسی در دلش شور بیژن شدن نیست

تنم جای زخمی به خود دارد از کین
در این حال زارم فروتن شدن نیست

در این استخوان و در این خون و رگ ها
در این جسم زخمی کم آهن شدن نیست

به اهریمنان و به شیطان و دینش
بگویید این وضع دشمن شدن نیست

اگر رستم از دست دیوی ببازد
در آن ماجرای تهمتن شدن نیست

نه مردی به مردی، نه نامرد، زن شد
بزرگی که در مرد یا زن شدن نیست

نه رسمت نه نامت نشان بزرگی ست
بزرگی به هم نام هومن شدن نیست

طلا سنگ سختی ست در آن دل کوه
طلا در پی سنگ معدن شدن نیست

تن از جنس خاک است و آب است و آتش
خوشا آنکه در بند هوتن شدن نیست

 

برهان جاوید
بیست آذر هزار و چهارصد و یک

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. عباس خوش عمل کاشانی

    فروردین 2, 1402

    به «برهان جاوید» آنک بگویید
    خریدار شعرتو کس همچومن نیست….

    • برهان جاوید

      فروردین 2, 1402

      درود استاد خوش عمل کاشانی گرامی
      سپاس بیکران از حضور ارزشمند و شاگرد نوازی تان
      همواره تندرست و مسرور باشید
      ❤️❤️❤️🌹🌹🌹🙏🙏🙏

  2. طارق خراسانی

    فروردین 2, 1402

    طلا سنگ سختی ست در آن دل کوه
    طلا در پی سنگ معدن شدن نیست

    تن از جنس خاک است و آب است و آتش
    خوشا آنکه در بند هوتن شدن نیست

    سلام و درود

    بسیار عالی ست

    آفرین

    🌱🌹👌👌👌👌👌👌🌹🌱

    • برهان جاوید

      فروردین 3, 1402

      درود و سپاس بیکران از مهر نگاه و حضور سراسر نور تان استاد طارق ارجمندم
      همواره شاد و سلامت باشید و در پناه حضرت دوست
      ❤️❤️🌹🌹🙏🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا