🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 برهه ی حساسِ کنونی

(ثبت: 6720) شهریور 31, 1397 

چیزی که نماندست که از دست دهیم
آزادیِ مشروط… گرونی هم روش

ما مردمِ صبرپیشه ی بانمکیم
تهدید به حبسِ توی گونی هم روش

از اولِ کودکی که بدبخت شدیم
این دوره ی کوتاهِ جوونی هم روش

تحریمِ دلار و نفت و دارو هستیم
تحریمِ نخِ کفشِ کتونی هم روش

وقتی خزر و خلیج مان را دادیم
از رودِ فرات، پاسبونی هم روش

ما با همه ی جهان که دشمن هستیم
هی مرگ به دشمنانِ خونی هم روش

از خارجِ مرزها فشار آوردند…
جِر خوردنِ اعضای درونی هم روش

ما طعمِ برنج رفته از خاطرمان
فهرستِ خوراک های نونی هم روش

افسرده ترین مردمِ دنیا هستیم
فقدانِ گذشت و مهربونی هم روش

ما شاعرِ خالِ لبِ دلبر بودیم…!
هنگامه ی ظلم، لال مونی هم روش

ولله، به خدا، به دین، به پیغمبرمان
آیاتِ کتابِ آسمونی هم روش

سی سال، هزار بُرهه را رد کردیم
این “برهه ی حساسِ کنونی” هم روش

#مهدی_صادقی_مود

 

شاید در این وانفسای تحریم خارجی و گرونی داخلی، طنز مرهمی بر درد باشد

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. درود بر شما

    مرهم زیبایی ست

    سپاس

  2. طارق خراسانی

    مهر 1, 1397

    سلام بر استاد بزرگ شعر و.ادب 

    حضرت صادقی مود 

    طنزی زیبا و جانانه و در عین شیرینی تلخ

    جادوی قلم تان ستودنی ست 

    در پناه خدا 

    • سلام و ادب پیر محفل جناب استاد خراسانی عزیز

      بزرگوارید و زیبابین

      ممنونم قربان

      سپاس که همراهید

  3. مهران اسدپور

    مهر 3, 1397

    درودها دوست هنرمند جناب صادقی مود عزیز ؛

    عالیست گرانقدر …

    طنازانه و لذت بخش …

    توفیقتان روز افزون باد …

    • سلام دوست عزیز جناب اسدپور بزرگوار

      ممنونم

      لطف دارید

      برقرار باشید

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا