🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بعثت

(ثبت: 224277) فروردین 3, 1399 

 

« بعثت »

اي مسلمين ، پيمبر حق ، با عدالت است
در روز مبعثـش1، زِ خدا صد عنايت2 است
چهل ساله عمر آن شد ، بر آن ندا رسيد
مي خوان تو امر حق، كه تو را اين رسالت است
تا اين ندا رسيد ، به گوشش زِ علم غيب
حيران شد آن زمان، كه خدا اين چه حالت است
در آن زمان كه رسم عربها و فكرشان
در راه و رسم جنگ و جدال و جهالت است
بسيار از آن جهالت مردم ، به فكر بود
گفت اي خداي من ، ره من بي نهايت است
اين راه پُـر نشيب و فراز و دراز و دور
امرت براي من ، ره و رسمش هدايت است
اول كسي كه دين محمد (ص) قبول كرد
اول علي (ع) بود ، كه به اول امامت است
تاريخ احمدي(ص)، به همان روز با شكوه
اقرار كرده است ، که آن روز بعثت است
مبعوث شد پيمبري اش ، بهـر مسلمين
آن روز اولي ، که بر آن نام بعثت است
دين محمدي(ص) كه به اصلاح ما بُوَد
بايد قبول كرد ، که ديني با عظمت است
هر كس به راه دين خداوند خود نـرفت
منعم اگر بُوَد ، به ره دين تهيدست است
اي مسلمين ، رعايت دين خدا كنيد
آنكس قدم به دين خدا زد، رهش شهادت است
هر زن اگر به دين محمد (ص) عمل نكرد
هر جا كه مي بُوَد ، سر آن در خجالت است
ياران حسن ، زِ دين محمد(ص) جدا نـبود
بر اصل دين و فرامين3 ، در نهايت است

٭٭٭
1- به پيامبري رسيدن 2- لطف- احسان 3- فرمانها

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. علی معصومی

    فروردین 3, 1399

    درود بر این مرد وارسته
    🌿🌹🌹🌹🍃

  2. ولی اله بایبوردی

    فروردین 3, 1399

    سلام و درود

    اجرتان با نبی اکرم خاتم انبیا محمد مصطفا (ص)

    قرین رحمت

    در روضه ای از رضوان الهی

    عید مبعث مبارکتان باد

    🌈🌈🌈🍃💐🍃🌈🌈🌈

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا