🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 به ایما گویمت والی شنو پندی به ایما گو

(ثبت: 211569) تیر 24, 1398 

نگاهی افکنم بینم که در لاک خودی هر کس
به دور از دیگری حتّی جدا از قوم و خویشی بس

چه حادث گشته دنیا را نمایان ضدِّ ارزش ها
تسلسل دوره را بینم عقب گردی به جانب خَس

گلی را منزوی بینی و خاری را نمایانی
چه گویم خار فاتح بر گلی گردید و گل بی حس

چه شاهین ها به کُنجی آشیان کردندشان تنها
چه بیشی خون آشامی نما در بین ، چون کرکس

بشر را گر چه در محنت بسی در رنج ها بینم
کدامین کیفری حق شد گلی مجروح گر نارس

تبر آن شاخه ای را می کند قطعی شود خشکی
چه شد حالا بسوزانند تر با خشک را گر رس

به ایما گویمت والی شنو پندی به ایما گو
کلیله دمنه را یادی ببندی کامِ خود را بس

ولی اله بایبوردی

18 / 04 / 1398

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها 10 
  1. مسیحا ناجی

    تیر 24, 1398

    هر جا میرسم انگار قرنها آنجا بودم و حالا وقت رفتن است …شاید پرنده خاصیتش این است …دوستت دارم استاد تا ابد

    • سلام

      استاد مسیحا ناجی ارجمند

      سپاس از همراهی تان … خاصیت شمس پرنده سیر کردن می باشد …

      نهایت تشکر

      🌿💐💐🌸💐💐🍃

  2. تیر 24, 1398

    … سلام برادر فرهیخته
    ممنون برای آمدنت نداشته به خانه ام و
    همچنین تماشای این نگاره والایت…

    • سلام

      استاد محمد ترکمان عزیز

      سپاس از همراهی تان ….

      پایدار باشید به مهر

      🌿💐🌸💐🍃

  3. عظیمه ایرانپور

    تیر 24, 1398

    گلی را منزوی بینی و خاری را نمایانی

    درود بر شما
    و قلمتان💐

    • سلام سرکار خانم ایرانپور

      سپاس از همراهی تان

      💐🌸🌸🌷🌸🌸💐

  4. اکبر رشنو

    تیر 24, 1398

    درود

    بر شما

    و🌹🌹🌹🍃🍃🍃🍃

    • سلام استاد ارجمند جناب رشنو بزرگوار

      سپاس از حضور ارزنده تان…

      🌷🌷🌺🌺🌹🌹

  5. درود برشما استاد عزیز

    🌿🌺🌺🌺🌿

    • سلام استاد انصاری ارجمند

      سپاس از همراهی تان

      پایدار باشید چو مهر

      🌹🌹🌸🌸🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا