🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 به تماشاي كوچ درناها (1)

(ثبت: 276) آذر 4, 1394 

با همین شعر می توان گم کرد

پا به پایت هراس فردا را

پرت کرد از فراز ابروهات

"شیش دانگ" حواس فردا را

در همین شعر می توان طی کرد

کل این راه را , و باز دوید

در کنارم بخواب دختر جان!

در همین شعر می شود خوابید!

گونه هایت , لبت , و دستانت

_ دست و دلباز های اندامت _

حسرت دست های این مرد است

مردِ محلول در تهِ جامت

توی چشمت عصاره ی ماه است

_ عسل کوه های "کردستان" _

روی خوابم بپاش چشمت را

و مرا سمت ماه برگردان !

و مرا سمت ماه برگردان

تا پلنگانه های شب تا صبح

تا تهِ سوختن در آغوشت

از حریق تنِ تو تب تا صبح

از حریق تنِ تو تب تا صبح

تا طلوع نجیب چشمانت

دست آخر مرا ببر با خود

تا غروب غریب "تهران" ت

تو به کابوس من نمی آیی

عطر افسونگری که قبل از خواب…

ریشه هایت به آب وابسته ست

گل نیلوفری که در مرداب….

بانی این بنای ویرانی !

روح مستور در تجسدّ جان

اولین "عشق سالهای وبا" *

آخرین بازمانده ی انسان!

خواب دیدم که می دوی با من

آهوانه میان "آهو دشت"

باز هم تیتر می زند "کیهان" :

_ ایها الناس! فتنه گر برگشت!

ایها الناس! می روم با او

سمت آغوش آبی دریا

"به تماشای آب های سپید" **

به تماشای کوچ دُرنا ها!

توضیح:

1 _نام رمانی ست از مارکز که فیلمی نیز بر اساس آن ساخته شده است.

2 _ نام آلبومی موسیقی‌ست اثر حسین علیزاده و ‍ژیوان گاسپاریان

نظرها
  1. سوگند صفا

    آذر 5, 1394

    سلام و عرض ادب و احترام استاد بزرگوار…

    هر موقع که شعر شما را در سایت میبینم میخاهم اولین کسی باشم که شعر تان را میخوانم..

    چون واقعا لذت میبرم از اشعار بی نظیر تان

    برقرار باشید در پناه حق

    • سلام و عرض ادب بانو سوگند عزيز

      بي نهايت ممنونم از لطف پيوسته  و بي دريغ شما

      مانا باشيد به مهر

  2. طارق خراسانی

    آذر 6, 1394

    سلام و درود  بر بنیامین عزیز

    خوشحالم که خواننده ی اشعار قاخر شما هستم

    در پناه خدا شاد زی

    • نگار حسن زاده

      آذر 6, 1394

      سلام و عرض احترام پدر عزیزم

    • سلام و عرض ادب سرور ارجمندم جناب مهندس

      يك دنيا ممنونم از اينكه همواره همراه و پشتيبانم بوده و هستيد

      مانا باشيد به مهر

  3. نگار حسن زاده

    آذر 6, 1394

    سلام و عرض احترام استاد بزرگوارم

    بی نظیر بود مانند تمام اشعار ناب و زیباتون

    می آموزم در محضرشما

    سربلند و سعادتمند باشید

    • سلام و عرض ادب بانو نگار ورجاوند

      هر چه هست از مدد داشتن دوستان زلال و صاحبدلي چون شماست

      يك دنيا سپاس

  4. سلام 

    به به.مثل همیشه عالی

    واقعا لذت بردم 

    موفق باشید 

    • سلام و عرض ارادات مهربانو سمانه

      متشكرم و خوشحال از اينكه با حضورتان مويد و مشوقم بوديد

      بي نهايت سپاس

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا