🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 به رسم نابرابری

(ثبت: 225193) فروردین 24, 1399 
به رسم نابرابری

 

شراره‌ی کسوف دل، نقاب دشمنی زند
حماسه‌ی گلوله‌ات، خلاف ایمَنی زند

به رسم نابرابری، به روی من نشانه شد
هوس پَرانه‌های تو، همه شکم چَرانه شد

نشسته در کمین من، تفنگ کام‌جوی تو
که خون من شراب تو، به دست جام‌جوی تو

گلوله خود به قصد من، به چشم تَر روانه شد
که روسیاه ازین یورش، خَجل در این زمانه شد

بشر به سِحر اٙهرمن، تنم به خاک و خون کشید
به سَرسَرای خام سَر، طعام زهر دون چشید

غریزه دون‌تر از خرد؟! ، کجا غریزه آن کند؟
که تیر آن مسلسلت، کُند خجل پلنگ و دَد

دریده پیکرم ولی، نگاه حق به جانبت
هزار و یک بهانه می‌تراشد از جوانبت

 

 

 

 

نظرها 10 
  1. مينا امينی

    فروردین 24, 1399

    دریده پیکرم ولی، نگاه حق به جانبت
    هزار و یک بهانه می‌تراشد از جوانبت…

    درودها هنرمند
    تلخ اما زیبا
    قلمتان همواره سبز و نویسا
    مانا باشید به مهر🙏🌸

    • یزدان مشایخی

      فروردین 24, 1399

      سپاسگزارم خانم امینی
      هماره تندرست و شاد باشید 🌹🌷🌺🌸

  2. رضا زمانیان قوژدی

    فروردین 24, 1399

    درود بر شما.
    شکوائیه ای درست و بر حق.
    زیبا هم بیان کردید.
    زنده باد

    • یزدان مشایخی

      فروردین 25, 1399

      سپاسگزارم جناب زمانیان عزیز 🌹 بنده گیاهخوار هستم و این شعر نوعی دفاع از جهان‌بینی بر حق جامعه‌ی وگان و طرفداران محیط زیست هست. مانا باشید

  3. محمدعلی رضاپور

    فروردین 24, 1399

    درودتان🌹🌹🌹
    بویژه از وزن با طراوت و کم تر استفاده شده اش لذت بردم:
    مفاعلن مفاعلن مفاعلن مفاعلن.

    ضمنا:
    دعوت اید به پنجمین کارگاه همیاری سایت:
    http://sherepaak.com/225005/—

    • یزدان مشایخی

      فروردین 25, 1399

      درود بر شما استاد گرامی 🌹 سپاسگزارم از وقتی که گذاشتید 🌹

  4. طارق خراسانی

    فروردین 24, 1399

    سلام جناب مشایخی

    نوعی مثنوی خاص ضربه ای ست
    لذت بردم

    در پناه خدا 🌿👏👏👏🌿

    • یزدان مشایخی

      فروردین 25, 1399

      🙏🌹🙏 تندرست و شادکام باشید آقای خراسانی عزیز

      ممنونم که وقت گذاشتید

  5. حسن مصطفایی دهنوی

    اردیبهشت 12, 1399

    درود ها
    بسیار زیبا و دلنشین است
    پاینده باشید
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    • یزدان مشایخی

      اردیبهشت 14, 1399

      درود بر شما استاد
      سپاسگزارم 🌹🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا