🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خوان شیطان

(ثبت: 236539) اسفند 3, 1399 
خوان شیطان

 

چگونه دم زنم از نافه‌های بیداری؟
که ساز گلویم به خون شده بیزاری

به نام گیاه سوگند می‌خورم، ببین!
ببین سرشت پاک‌ات این نفیسه معماری!

به مسلک روحم نشسته گذرگه مهر
ز خلق خدا بُود پژواک پرگاری

به خوان گونه‌گون مُلوَّن پر از گیاه
دگر بپرهیزم از هر طعام زنگاری

جهان موآخذه کنی و خون می‌خوری ؟
مرده خوری و مرده خوار و مرداری!

بشارت ترا که ‌ای جان برادر بترس
ز خوان شیطان تناول کنی و افطاری

یزدان مشایخی
۲ اسفند ۹۹

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. مدینه ترکاشوند

    اسفند 3, 1399

    درود بر شما
    دستمریزاد
    روزتان پر از
    سرور و توفیق
    🙏🙏🌹🌸🌻

    • یزدان مشایخی

      اسفند 4, 1399

      ممنونم خانم ترکاشوند. 🌹🌹🌹 شاد و تندرست باشید

  2. حسین شیرکوند

    اسفند 3, 1399

    🌺💐🌺💐🌺💐🌺

  3. امیر اصلانی

    اسفند 3, 1399

    درودها

    به نظرم این شعر حرف اش را زده است

    و پیام خود را که دعوت به انتخاب سبک زندگی گیاهخواری است رسانده

    البته غیر از مصرع اول، در باقی مصراعها وزن عروضی رعایت نشده

    و تعداد هجاها ثابت نیست

    امیدوارم عمر فرصت دهد کارهای دیگری از این قلم بخوانم

    🌹🌹🌹🌹🌹

    • یزدان مشایخی

      اسفند 4, 1399

      جناب ارصلانی سپاسگزارم از نظر کارشناسی‌تون بله همینطوره به لحاظ وزنی در ابیات بعدی کار دچار مشکل هست با دوستانم صحبت کردم که از منبعی بصورت آسان وزن رو یاد بگیرم. ان‌شاءالله تو آثار بعدی رعایت می‌کنم. ممنونم از نقد خوبتون. البته این رو هم بگم اسامی و سبک‌های مختلفی در بحث گیاهخواری و سالم‌خواری داریم اما سبکی که تمام موارد اخلاقی و اکرام طبیعت و موجودات هستی و ایضا سبک سالم غذاخوردن رو پوشش میده رو در کلمه‌ای به نام وگان می‌توان دید که شامل تمام موارد بالا هست

  4. عظیمه ایرانپور

    اسفند 4, 1399

    درود بر شما💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا