🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 به گل خنده پیوند، عادی کنیم

(ثبت: 243589) آذر 26, 1400 

 

ز خوبانِ در دهر، یادی کنیم[1]
به شاباش این قوم، شادی کنیم

چه خواهید دادی ز بیداد گر؟
به بیدادشان جمله دادی کنیم

ایادی ما دفتر است و قلم
توجه بیا بر ایادی کنیم

اگر بوسه خواهی ز پروردگار
برای سفر، بوسه زادی کنیم

دلت را شکست و روابط گسست؟!
به گل خنده پیوند، عادی کنیم

که تا غم نبینیم دل خون از او
خرد را بر این راه، هادی کنیم

تو را مهربان باشد و خیرخواه
خرد را به جان ها مَبادی کنیم

بخوانیم عشق و بخوانیم نور
هلا، آدمی را مُنادی کنیم

ارادت نداریم معشوق را
اگر عشق ورزی ارادی کنیم

[1].برای استفاده از یای “یادی” از اختیارات شاعری استفاده شده است.

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. علی معصومی

    آذر 26, 1400

    درودهای فراوان
    حضرت استاد خراسانی نازنین
    زیباست سروده شما
    آفرین ارجمند
    ◇◇◇

    گرفتار دام بلا می شویم
    به دنیا اگر اعتمادی کنیم

    اگر مشت خاکیم دیگر چرا
    تفاخر به اصل و نژادی کنیم

    به نادانی خویش رسوا شویم
    اگر ادعای سوادی کنیم

    نفس مثل بادی است در نای تر
    چرا تکیه در پشت بادی کنیم؟!
    🍃🌺

    • طارق خراسانی

      آذر 26, 1400

      درود بر جناب نعصومی عزیز

      سپاس از حضور شوق انگیزتان

      در پناه خدا 🌿🙏🌹🌿

  2. خسرو فیضی

    آذر 26, 1400

    . با بهترین درودهایم 🌺
    .
    . که تا غم نبینیم دل خون از او
    . خرد را بر این راه، هادی کنیم
    . تو را مهربان باشد و خیرخواه
    . خرد را به جان ها مَبادی کنیم
    .
    . عالی . . فوق زیبا . بسیار شاعرانه !!!
    . استاد والامقام گاهی درین تفکر که کاش می شد
    . حرف کبوتر را فهمید!!!
    . کاش می شد احساس ابر را بر قطره باران نوشت !!!
    . و کاش می توانستم بر این سروده ناب نظری
    . شایسته بنویسم .
    . سر ارادت ما و آستان حضرت دوست 🌺🌹🌺🌹

    • طارق خراسانی

      آذر 26, 1400

      سلام بر جنای خسرو فیضی عزیز

      سپاس از مهر نگاه و لطف و. محبت آن دوست نازنین

      در پناه خدا 🌿👏🙏🌿

  3. فریبا نوری

    آذر 26, 1400

    ایادی ما دفتر است و قلم
    توجه بیا بر ایادی کنیم

    درودها استاد خراسانی ارجمند

    🌷🌷🌷👏👏👏🌷🌷🌷

    • طارق خراسانی

      آذر 26, 1400

      سلام و درود بر دخت اندیشمندم

      سپاس از نگاه پر مهرتان

      در پناه خدا🌿🙏🌹🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا