🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بوسه مرده

(ثبت: 4192) خرداد 15, 1396 
بوسه مرده

ساکنان این بند
ساکنان غصه داستانی 
به صد عبارت نیم بند
دور تر از ماه وستاره
اونور شکل زمین
شکلی مثل یک ندایی خاموش
که جهان را به فریب
بر باد یک مشتی چموش
شب و روز پنهانی
میفروخت جانانه
وبهایش تن فرسوده ما بود
که هر گاه
به بادی می رفت
زتب یک ناله
ساکنانی مدهوش
همه جمله خاموش
نعره عشق کسی نیست
که باور بکند
یا صدایی از لب این گل سرخ
جامه عشق بپوشد
و به لکنت گوید
این جهان بیمار است
سر شب
گور کنان را دیدی
بوسه مرده ای را باز حراج
می بستند
تا که شاید
باورما آید 

که جهان مجروح است
و دلیلی دارد
که سر صبح هر روز
کودکانی اینجا
بهر مردن باهم

سر قرصی از نان
سر صف می جنگند
این جهان
مجروح است
و دلیلش این است
که گلی نیست اینجا
تو صدای باغچه
تو صدای فردا
این جهان
مجروح است
فرزین م

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):