🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بوی کباب

(ثبت: 266996) دی 23, 1402 

بوی کباب
من از مجالست شیخ و شاب می‌ترسم
که نقش من شده دیگر بر آب می‌ترسم

حریم دفتر من ازدحام القاب است
دگر ز واژه عالیجناب می‌ترسم

زبان سرخ دگر در دهان نمی چرخد
که هم ز شیخ هم از مستطاب می ترسم

ز بس گَزیده شدم عقل را زوال آمد
که از سپید و سیاهِ طناب می‌ترسم

رسیده بر لب بام آفتاب عمر مرا
که چشمها برود گر بخواب می ترسم

هم از هوای مه آلود شب هراسانم
هم از تبسم این آفتاب می ترسم

دهند مژده ام از حال خوش سحر تا شب
که هم ز حال خوش و هم خراب می‌ترسم

بیاد و خاطره غنچه های پرپرمان
ز نام قمصر و عطر و گلاب می ترسم

هم از صدای خوش و دلنواز شاسی بلند
هم از شعار خوشِ انقلاب می‌ترسم

ز گنده لاتی آن تحفه ی عنابستان
و هر چه نقل و نبات و عناب می ترسم

سراب شد همه ی وعده های رنگارنگ
دگر ز نام کویر و سراب می‌ترسم

بسا  که داد مرا وعده ها ی سر خرمن
دوباره گر کنم او را خطاب می ترسم

ز اختلاس دلار و ز ارز نیمایی
ز چای دبش و غزال و عقاب می‌ترسم

ز لطف بیخردان سفره هایمان خالی است
که سالهاست ز بوی کباب می‌ترسم

برای تنبان فاطی شدند دلواپس
ز پاسبان عفاف و حجاب می ترسم

ز یاد و خاطره ی #دوربین_شاه_عباس*
ز روزگار خوش #خشکناب* میترسم

به هر دری که زدم من جواب نشنیدم
ز طرح مسئله بی جواب می ترسم

در این سکوت غم انگیز و چشمِ بسته من از
صدای خسته ی بی بازتاب می ترسم

سرای اهل دل و در حضور اهل قلم
#یگانه ام دگر از شعر ناب می‌ترسم
#امیر_وحدتی_یگانه

** منظومه حیدربابایا سلام زنده یاد استاد شهریار:
خشکنابین خوش گونو یادش بخیر
شاه عباسین دوربونو یادش بخیر

 

 

نظرها
  1. درود بر َشما بسیار زیبا سروده اید
    قلمتان سر سبز
    🙏🌹🌸🌺🙏🌹🌸🌺

  2. مينا امينی

    دی 23, 1402

    دهند مژده ام از حال خوش سحر تا شب

    که هم ز حال خوش و هم خراب می‌ترسم …

    درودها هنرمند
    زیبا قلم زدید
    مانا باشید به مهر💐💐

    • درودهایم فراوان بر شما مهربانو. خوش آمدید و به مهر خواندید.
      🌱🌱🥀🌱🌱

  3. طارق خراسانی

    دی 23, 1402

    رسیده بر لب بام آفتاب عمر مرا
    که چشمها برود گر بخواب می ترسم
    هم از هوای مه آلود شب هراسانم
    هم از تبسم این آفتاب می ترسم
    سلام امیر سخن پاک
    چه قدر این جد و طنز شما زیبا و فنی ست

    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌👌👌👌🌹🌱

    • درودها استاد خراسانی عزیزم. می آموزیم از مکتب پربارتان استاد.
      🌼🌼💙💚💙🌼🌼

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا