🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بو کن گلی سوسنبری

(ثبت: 3725) فروردین 4, 1396 
بو کن گلی سوسنبری

برخیز رها کن  بغض  ِغم ، شوری بپا کن  چون شباب

آمد  بهاران   سبز  ِسبز ، از  دل   بشوید  رنگ  ِخواب

تا کی  اسیری  در  قفس  خاموش  و  سردی   بی نفس

دستی   به   دلداری   بده   ،    کن   با    نگاهی   انقلاب

گر  پنجره    بسته   شده    ،   از   زندگی  خسته   شده

در  بغض   ِ تنهایی   بکش    حس  ِ شرابی   ناب   ِ ناب

عمری   نشستی   بی   صدا    در  انتظار    ِ یک    در  آ

امشب  دعا  شد متّصل   در سجده  گاهت  کن   شتاب

از گونه ای   اشکی  بگیر    ،  از مانده ای   دستی   بگیر

تا  در  حلول  ِ سال  ِ  نو    خوش  بگذری  از   مرز  ِآب

بو   کن   گلی    سوسنبری     در    جستجوی    دلبری

شور  ِ  غزل  در  جان   بریز   با  شور  ِ شهناز  و  رباب

گفتی   طلا    شد   معتبر      از  من   نداری    تو    خبر

من   عاشقی   دیوانه ام     در  پیچ   و  تاب  ِ  اضطراب

طلعت خیاط پیشه

نظرها 10 
  1. سحر جهانی

    فروردین 5, 1396

    درود

  2. مسعود رستمزاد

    فروردین 5, 1396

    سلام 

    گفتی طلا شد معتبر از من نداری تو خبر

  3. درود گلبانو لذت بردم

    قلمتان پیوسته نویسا

  4. علیرضا حکیم

    فروردین 5, 1396

    درود بانو خیاط پیشه

    شعر خوب و نشاط آوریه مخصوص بهار که شورانگیز است 

    در مصراع دستی به محرابی بزن… شاید معنا نرساند اما دست به مضراب زدن به نظر حقیر بهتره، 

    نکته دیگر این شعر رو نمی شه جز اوزان دوری حساب کرد چون اوزان دوری فقط از تکرار اوزان متناوب حاصل می شه ،نه در بین اوزان سالم

    بنابر این دربین مصراع ،مانند: (توست و مستجاب) آوردن هجای کشیده به صلاح نیست

    و باعث بینظمی می شود 

    گذشته از اینها شعرتون عالی بود

    موفق باشید

    • طلعت خیاط پیشه

      فروردین 6, 1396

      جناب حکیم ارجمند

      انسان در محراب  ِ عشق تحولی پیدا می کند و شوری در دلش می افتد و دیدش به جهان پیرامونش عوض می شود.و این همان انقلاب شاعر می تواند باشد. البته مضراب هم تک زنگی است برای پیدا کردن شور و حال.

      از وقتیکه گذاشتید ممنونم

  5. مينا امينی

    فروردین 6, 1396

    درودها مهربانوی جان

    زیبا بود

    سال نومبارک

    با آرزوی بهترین ها

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا