🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بگذار در كنار تو امشب سفر كنم

(ثبت: 247794) اردیبهشت 29, 1401 
بگذار در كنار تو امشب سفر كنم

 

بگذار در كنار تو امشب سفر كنم
در كوچه باغ  شوق نگاهت خطركنم

معشوق و مي همه پنهان كنند و من
بر ضد رسم كهنه جهان را خبر كنم

پوشكين[۱] نه اين به راه تعصب ز جان گذشت؟
آخر چه سود ّاز خط فكرش گذر كنم ؟

دنيا همه  براي تو اي زاهد شريف
من سر چرا؟چگونه؟بر این مختصر کنم؟

در سن پترزبورگ و كنار نگار خويش
شكر خداي خالقِ خود مستمر كنم

دوم شهریور 1395

این غزل در سفر روسیه سروده شد

[۱] پوشکین شاعر روسی ست  و بنا به تعصبی که به همسرش داشت در  دوئل با افسر فرانسوی  کشته می شود.

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. علی معصومی

    اردیبهشت 29, 1401

    درودها بر شما
    جناب استاد خراسانی نازنین
    نوستالزیک و زیبا سروده اید
    به قول روسها: خراشو

    🌿🍃🌺🌺👏👌

    • طارق خراسانی

      اردیبهشت 29, 1401

      سلام بر حضرت دوست

      سپاس از حضور همیشه گرم شما بزرگمهر

      در پناه خدا🌿🙏🌹🌿

  2. سیاوش آزاد

    خرداد 1, 1401

    سلام زنده باشید

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا