🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بگذار در کنار تو.امشب سفر کنم

(ثبت: 2464) شهریور 26, 1395 

بگذار در كنار تو امشب سفر كنم 
در كوچه باغ  شوق نگاهت خطركنم
معشوق و مي همه پنهان كنند و من
بر ضد رسم كهنه جهان را خبر كنم 
پوشكين[۱] نه اين به راه تعصب ز جان گذشت؟
آخر چه سود ّاز خط فكرش گذر كنم ؟
دنيا همه  براي تو اي زاهد شريف
من  سر چرا ؟چرا؟كه بر اين مختصر كنم
در سن پترزبورگ و كنار نگار خويش
شكر خداي عاشق خود مستمر كنم 

دوم شهریور 1395

این غزل در سفر روسیه سروده شد 

[۱] پوشکین شاعر روسی ست  و بنا به تعصبی که به همسرش داشت در  دوئل با افسر فرانسوی  کشته می شود.