🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بیاور جام شادی را

(ثبت: 2821) آبان 25, 1395 

الا یا ساقیِ زیبا، «ادرکأساً ونا ولها»

«که عشق آسان نمود» آخر، به یمن آن رخ زیبا

بگردان باده پی درپی، که غم در سینه ها تا کی؟!

الا یا ایها الساقی،  بیاور باده بی پروا

بیاور جام شادی را، همان وعده که دادی را

بود مهمان من امشب، پریشـان زاده ی صحرا

بخوان هی هی، بگو هو هو، مشو غافل ز الا هو

 رسید آخر نگار من، همان پیدای ناپیدا

نمی ترسم دگر از غم، به پایان شد همه ماتم

که وامق شد پی عذرا و مجنون در بَرِ لیلا

از آن پیرِ گل آوازم، به هر سویی به پروازم

سرودِ شوقِ اعجازم، طنین افکنده بر دنیا

کسی از طارقت پرسد، بگویش جانِ سر مستی

مکان او اگر جوید ، بگویش جَنَت المأوا