🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بینایی

(ثبت: 242313) مهر 26, 1400 

به مناسبت روز جهانی نابینایان

چشــم نابینـــا و بینـــایی نگــــر
همــّت والا و والایی نگــــر

چشم ظاهربین چه کار آید تو را
چشــم باطن بیـن و زیبایی نگـر

همّت و صبــر و تلاش مســتمر
از جهـان بینــان شکیـبایی نگــر

بـا دو دیــده کـوری باطن ببیــن

بی فــروغ دیـــده بینــایی نگـــر

جلوه صد رنگ این دنیـای دون
صورت یک رنگ معنایی نگـر

در دل روشنـدلان از نــور حق
معجزت های مســیحایی نگــــر

در مناعت شــور شــیدایی ببیـن
در قنــاعـت لطف دارایی نگـــر

در صفای بــزم این روشـنــدلان
روشـنی در شــام یلـــدایی نگــر

در چمــن پــژمـردن گلهای نــاز
جـوشــش گلهای صحرایی نگــر

رهنـوردی ها نگـر بی شمع راه
رهنـمایی بیــن تـوانـایی نگــــر

غــرق گـردابنـــد دریـا دیـدگــان
شـیــوه دلهـــای دریــایی نگــــر

مریم محبوب
مهرماه 1373

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. علی

    مهر 26, 1400

    سلام
    فاخر و زیباست، درود بر شما، فقط بر طبق فرمایش جناب شمیسا زیبا با سایر قوافی مقفا نیست مگر قافیه شایگان محسوب شود که صدالبته به دلیل پر مغز بودن اثر حیف است قافیه دیگری جایگزین نشود.

  2. مهر 26, 1400

    درود
    عالی بود

  3. سلام
    عالی بود موفق باشید و پیروز

  4. درودها مهربانو قلمتان ماندگار👌🌸

  5. مهر 26, 1400

    درود سلام بر شما بسیار قابل تقدیر است

    اما اگر ردیب غزل را بکنید ببین به روز تر است

    به هر تصمیم با شماست🌹🌹🌹🌹🌷🌷🌷🌷🙏🙏

  6. علی مکرمتی

    مهر 26, 1400

    درودها مهربانو
    با اصالت و زیباست …🌺🌸🌿🍃

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا