🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بین او دشمن بدان یک گام راه

(ثبت: 222257) فروردین 23, 1399 

 

1

تحت فرمان خالقی او را ثنا
ختم مرسل را به یاد آور دلا

چه بلا دیدش ز مردم نابکار
با تحمل رنج از خلقی جفا

2
بدو خلقت یاد کن از آدمی
پیکری بودش ز گل خاکی تهی

خالقی را یاد کن از روح خود
جان بدادش کالبد را آن دمی

3

پرده اسراری کسی داند دلا
اعظمی اسمی بداند شد عطا

با کلامی آشنا شد آدمی
اسم اعظم شد عطایی از خدا

4

دام حکمت عنکبوتی را نگاه
صدر عالم را برایش جان پناه

در درون غاری ببودش آن دمی
بین او دشمن بدان یک گام راه

5

از عصا دستی کنی یادی دلا
اذن رحمانی عصا شد اژدها

یاد طوفانی کنی آن دم که نوح
در درون کشتی خدایش ناخدا

6

از زمستان یاد کن بعد از خزان
مرگ را یاد آوری بر ما عیان

دوره ایامی فصولی را نگاه
کودکی را یاد پیری را بیان

7

شبنمی بینی چو گوهر آبدار
روی هر شاخی ز برگی گل قرار

یاد نم نم بارشی افتی دلا
نم نمی باران چو شبنم روی یار

8

عقل دور اندیش را کاری ببند
فکر فردایی کنی ایام چند

می روی جایی به دور از این جهان
کشت دنیایی درو نیکی چو قند

9

با معارف راه پیدا هر کجا
معرفت را خلق نیکو خواستار

عاشقی معشوق را یاد آوری
با وصالی دور از هجران ،قرار

ولی اله بایبوردی

21 / 11 / 1398

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. مينا امينی

    فروردین 23, 1399

    👏👏👏👏👏👏

    مرحبا آقای بایبوردی هنرمند توانا و شاعر خوب شعر

    زیبا قلم زدید

    مانا باشید به مهر 🌸🌸🌸🙏

    • ولی اله بایبوردی

      فروردین 24, 1399

      سلام

      سرکار خانم امینی

      ممنون از دیدگاه نابتان

      سپاس از همراهی تان

      کامروا باشید

      🌿🌿🍃💐🍃🌿🌿

  2. حبیب رضائی رازلیقی

    فروردین 24, 1399

    سلام استاد فرهیخته بزرگوارم
    جناب بایبوردی عزیز

    با معارف راه پیدا هر کجا
    معرفت را خلق نیکو خواستار

    عاشقی معشوق را یاد آوری
    با وصالی دور از هجران ،قرار

    زیبا و بسیار غرا

    عالی قلم زده اید استاد

    تبریک عرض میکنم بابت این شعر زیبا و ستودنی
    موفق باشید🌺🌺🌺

    • ولی اله بایبوردی

      فروردین 24, 1399

      سلام

      استاد رضائی ارجمند

      سپاس از مهر حضورتان

      ممنون از حُسن اندیشه نابتان

      شادکام باشید و کامروا

      🍃🍃🍃💐🍃🍃🍃

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا