🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بی نیاز …

(ثبت: 3974) اردیبهشت 13, 1396 

                   « به نام خدا »

عمرِ لبخندِ تو کوتاه است و تاوانش دراز ؛
بعد از این لبخند، عُمری؛ با فراقِ من بساز

رفتم اما ، تا ابد ؛ هرگز ، نمی بینی مرا ؛
پس برو تا آخرِ خَط، اسبِ نِخوَت را بِتاز

گرچه این رفتن برایم، پر غم و‌ جانکاه بود ؛
میرسد اما تو را هم ؛ روزهایی جانگداز !

هر چه جویی بیشتر، کمتر تو می یابی مرا ؛
رفتم از دنیای تو ، با سینه ای لبریزِ راز

خسته ام از این همه گندم نمایِ جو فروش ؛
در عبور از این مسیرِ ، پر نَشیب و پر فراز

اشک تمساح است گاهی مویه های ناکسان ؛
مثل آن اشکی که جاری گشته از ، بویِ پیاز

با کمالِ احتیاج از خَلق ، اِستِغنا خوش است؛
آری اکنون این منم ؛ از خلقِ عالم بی نیاز

میشود «مهران» چه آسان با خدا دمساز شد ؛
گاه ، با ؛ آوازِ بلبل ،،،! گاه ، با ؛ آوایِ ساز …!

             « مهران اسدپور »

………………………‌‌‌…………….‌‌‌‌‌…………………

۱) . مصرع اول از بیت هفتم این غزل وام گرفته
از شاه بیت ماندگار حضرت صائب است که 
میفرماید؛

با کمال احتیاج از خَلق استغنا خوش است؛
با دهان تشنه مردن بر لب دریا خوش است.

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (5):

نظرها
  1. لیلا صالح

    اردیبهشت 13, 1396

    سلام به برادر مهربانم. 

    بسیار عالی بود مهربان. 

    به به 

    گاه با آواز بلبل گاه با آوای ساز

    درودها به برادر مهربانم. سپاس 

    • مهران اسدپور

      اردیبهشت 14, 1396

      درودها خواهر گرامی ؛

      سپاس از همراهی و فیض حضورتان …

  2. جواد مهدی پور

    اردیبهشت 14, 1396

    درود بر جناب اسد پور گرامی

    زیبا سرودید

    مرحبا

    زنده باشید به مهر

    • مهران اسدپور

      اردیبهشت 14, 1396

      درودها جناب مهدی پور عزیز ؛

      سپاس از حضور گرم و نگاه ارزشمند شما …

  3. سحر جهانی

    اردیبهشت 14, 1396

    "خسته ام ازاینهمه گندم نمای جو فروش"

    درودفراوان  جناب آقای  اسدپورگرامی 

    از  بیت  بیت غزل بسیار زیبایتان واقعالذت بردم.                                      

    غزلی فوق العاده دلچسب، فاخر و قابل تحسین 

                    

    درپناه یزدان پاک موفق وبهروز  باشید……

    • مهران اسدپور

      اردیبهشت 14, 1396

      درودها بر بانو جهانی بزرگوار ؛

      از عنایت و توجه حضرتعالی بی نهایت سپاسگزارم …

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا