🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تالاب شب

(ثبت: 208943) فروردین 4, 1398 

 

در ارتفاع کمی
قرص ماه می تابید
و کاج کوچک قلبم
سوار موجی نرم …

اگر چه ساحل من دور بود و ناپیدا
صدای نغمه ی خوابی عمیق
چون رویا
در آب می خزد و خیز می خورد تا ماه
و با سخاوت و مهری نجیب می پاشد
به روی صورت من
برق نقره فامش را …

چه روشنای عجیبی
غریب اما نیست
گشوده پرده ی اسرار ماه در هر موج
به عطر وحشی گیلاس و لهجه ی هر برگ
به باغ خسته ی دل های بی تپش از درد

شفق نشسته به تالاب شب –
به نجواها
بلند شد پرِ پرّانِ هر سپیداری
که خواب های سبک را به آسمان می برد
و تا پرنده ی رویای دور من می رفت

در ارتفاع کمی
روی ماه می تابید …

شانزدهم شهریور ماه نود و پنج

 

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

نظرها
  1. طارق خراسانی

    فروردین 4, 1398

    سلام و درود

    سال نو مبارک

    چه شعر زیبا و لطیفی

    در پناه خدا 🌿👏

  2. اکبر رشنو

    فروردین 4, 1398

    سلام
    و
    درو دها
    چقدر لطیف و مصور

    روانتر از آب
    و
    روشن تر از مهتاب
    هزار نیاز نگاه را
    تاب می داد…
    بداهه

    بافتی حریر گون
    و ریتمیک وتمی ترنم گون داشت
    علاوه بر ارزندگی محتوا
    و
    دستمریزاد

    🌺🍃🌺🍃🌺🍃

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا