🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تبر

(ثبت: 255769) بهمن 13, 1401 

 

جوانه میزند تمام شاخه های خشک و تر
به رسم غنچه دادن تمام ساقه تبر

ترانه می شود تمام بادهای زوزه کش
برای رشد ساق های نوجوانان دهد ثمر

تمام دسته های چوبی بریده تا شود تبر
شکسته می شود ز دسته همان درخت با خبر

اجازه برش برای تکیه گاه او مباد
دگر تمام چوب را به تیزی اتصال دردسر

منوط آنکه تک تک درخت ها پشت هم شوند
برنده ای ندارد از به جراتش بریده تر

ملاک اتحاد و باور تمام ریشه های آن
چنان تنیده از فرا ترین درون خا‌ک‌ مستتر

که سود آن غبار را به همنشینی اش بی آورد
هوای پاک را درون کند برای پیکر بشر

سروده توسط: ادریس علی زاده بهمن ۱۴۰۱

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    بهمن 13, 1401

    سلام و درو.

    🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏💐

  2. بهمن 17, 1401

    درود بر شما شاعر آگاه
    نویسا باشید و مانا🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا