🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تحمل می کنم

(ثبت: 5607) اسفند 8, 1396 

تحمل می کنم شب را،در اندیشه ای از فردا

که زیر نور مهتابش،نباشد جز دلی شیدا

تحمل می کنم دل را،به امید نگاه او(خدا)

که از گوشه نگاهش شد،عدم پوشیده از دنیا

تحمل می کنم دنیا،همه تاریکی آن را

به امید طلوعی که،غروبش مانده در دل ها

تحمل می کنم رنگِ،غروبی که نشان ست از

دل آفاقِ غلت از خون،به زخم خنجرست  زیبا

تحمل می کنم خنجر،که در دستان دشمن تیغ

و در دستان یار اما،چو گل عاشق کند دل را

تحمل می کنم گل را،کنار خار غمدیده

که از بدگویی وخواری،کلامش شد دمی شیوا

تحمل می کنم آن که،کلام ناصحی دارد

که شاید گردد از پندش،تفکر در سری پیدا

تحمل می کنم آن که،تفکر بر  بدی دارد

که شاید آن عملکردش،بسازد رسم پاکی را

تحمل می کنم هر که،عملکردی خطا دارد

چو مخفی نکند آن را،میان پوشش و سیما

تحمل می کنم آن که،به پوشش کهنگی دارد

که شاید چشم اعیانی،ز بیدادش شود بینا………..

تحمل می کنم اما،تحمل کردن آسان نیست

دل تنگ جهان غم،فنا گشت از سکوت ما

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    اسفند 10, 1396

    سلام و عرض ارادت محضرتان بانو خرم بخش گرامی

    زیبا سرودید

    لذت بردم از شعر قشنگتان

    زنده باشید به مهر

    درود هااااااااااا

    • معصومه خرم بخش

      اسفند 16, 1396

      درود بیکران نثارتان جناب مهدی پور گرانسنگ

      سپاسگزارم از مهر نگاهتان گرامی

      مهر حضورتان ماندگار به ضیافت شعر

  2. طارق خراسانی

    اسفند 10, 1396

    تحمل می کنم آن که،تفکر بر  بدی دارد

    که شاید آن عملکردش،بسازد رسم پاکی را

    سلام  و درود 

    عجب بیتی زیبا و.حکیمانه 

    آفرین

    در پناه خدا 

  3. معصومه خرم بخش

    اسفند 16, 1396

    درود بیکران بر شما

    سپاسگزارم که به مهر خواندید و اغماض

    زنده باشید به عشق

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا