🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تداومِ تکامل

(ثبت: 269347) اردیبهشت 6, 1403 

 

وقتی که پایِ آدم از روزِ ازل لغزید
وقتی که شیطان بر هبوطِ آدمی خندید

وقتی سفر در چرخه ای پیچیده شد آغاز
وقتی که از حیرانی و سردرگمی ترسید

وقتی که از آن ناکجا پا بر زمین بنهاد
وقتی که رد شد از جهان و جامه اش پوسید

وقتی که از بندِ مکان خود را رهایی داد
وقتی که در برزخ به دنبالِ خودش چرخید

وقتی زمان هم ساعتش را باز کرد از دست
وقتی که در حشر از ظهورِ هیبتش لرزید

وقتی که در یوم الحساب از روسیاهی مُرد
وقتی که دوزخ زشتیَش را بی امان بلعید

وقتی که در کثرت بهشتی بهرِ خود می ساخت
وقتی که در وحدت به آدم بودنش بالید

وقتی خدا پرسید و او هم پاسخش را داد
وقتی به پیشِ چشمِ شیطان جام را نوشید

آدم به همراهِ خدا بر دوشِ او بود و
سیبی دگر را از درختِ دیگری می چید…

حمید گیوه چیان

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (5):

نظرها
  1. معین حجت

    اردیبهشت 6, 1403

    درود حمید آقای عزیز…
    دستمریزاد 👏👏👏🌺🌺🌺

    • حمید گیوه چیان

      اردیبهشت 6, 1403

      درود استاد
      ارادتمندم
      سپاس بیکران از حضور سبز و پرمهرتان
      وجودتان نور و عشق🙏🙏🙏❤️❤️❤️

  2. صفا یغمایی

    اردیبهشت 6, 1403

    درود
    و
    آفرین جناب گیوه چیان.
    🌺🌺🌺

    • حمید گیوه چیان

      اردیبهشت 6, 1403

      درود جناب یغمایی عزیز و بزرگوار
      سپاس که با حضورتان روشنی میبخشید.
      وجودتان سبز و برقرار
      شاد و سلامت باشید🙏🙏🙏❤️❤️❤️

  3. مهدی محمدی

    اردیبهشت 6, 1403

    سلام و عرض ادب زیبا بود قلمتان تابان و دلتان بهاری

    • حمید گیوه چیان

      اردیبهشت 6, 1403

      درود مهدی جان عزیز
      بزرگواری دوست ارجمندم. سپاس که با حضور سبزت موجب دلگرمی و روشنی هستی.
      تنت سالم و دلت خوش عزیز دل🙏🙏🙏❤️❤️❤️🌺🌺🌺

  4. طارق خراسانی

    اردیبهشت 6, 1403

    سلام حضرت دوست جناب گیوه چی

    بسیار زیبا و غزل چه استادانه به پایان رسید

    در پناه خدا 🌹

  5. حمید گیوه چیان

    اردیبهشت 6, 1403

    درود بر مرد خدا جناب خراسانی نازنین
    وجود مبارکتان روشنی بخش است و دلنواز استاد.
    سپاس بیکران از محبت و کوچک نوازیتان
    در سایه ی الطاف الهی شاد و سلامت باشید❤️❤️❤️🙏🙏🙏🌺🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا