🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ترس مطلق

(ثبت: 260042) اردیبهشت 31, 1402 

 

آدمی تا زنده باشد ، از اثر دارد نشان
حالت سرزنده باید ، تا نبارد غم بر آن

فطرتش آمیخته با درد و وحشت ، خنده است
ساختاری این چنین شد بهر انسان ارمغان

در تعادل ماند از رفتار و اخلاق و شعور
زندگی ها عادی طی می شود در هر زمان

گر شود سر ریز هر یک جزء آن با هر دلیل
بر دو حالت رخنمون دارد خوش احوال و بدان

درد بی درمان بر او فائق شود آنگاه بین
که چگونه می زند بر هم قوانین جهان

غم بر او از دیگری پیشی بگیرد، غصه دار
قدرت غم ها، ز هر فصل بهاران را خزان

ترس انسان ، تا ابد بی اختیارش می کند
برده سازد آدمی را هر زمان، در هر مکان

 

سروده ای از : ادریس علی زاده اردیبهشت ۱۴۰۲

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا