🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تفاوتها

(ثبت: 265368) آبان 15, 1402 

 

می‌نویسم از این تفاوت ها
چون تشابهی نخواهد بود
تحت تاثیر عشق میمانم
سفره با نان، تهی نخواهد بود

من گرفتار درد خود هستم
تو گرفتار درد خود هستی
هر دو نالان ولی چه باید کرد
در گرفتاری و تهی دستی

راه اخلاق و راه اندیشه
مخرج مشترک میان ماست
آب سرچشمه پاک میجوشد
چون عقابی که دائما تنهاست

در نگاه عمیق لک لک ها
جای ماهی درون دریا نیست
شب احیا برای بودایی
هر چه باشد، شبیه احیا نیست

تل خاکی که از برای ما
مضحک و بی بها پدیدار است
پیش افکار موش کور اما
خانه ای دلکش و بهادار است

سر بریدن برای گوسفندان
مثل مردن به پای انسان است
جان انسان برای خود شیرین
چه تفاوت برای ایشان است

گر بمیری از این جهان دوری
یاد تو گرچه هر کسی باشد
قدر تو تا که زنده ای اعلاست
عاشق نعش کرکسی باشد

 

#حسین_قالیباف
#تابان

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. سجاد پورخدایار

    آبان 15, 1402

    لذت بردم،موفق باشید

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا