🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تقدیم به شهید حججی

(ثبت: 4628) مرداد 24, 1396 

تقدیم به آن شهید بی سر حججی
به آن گل نورسیده پرپر حججی
به آنکه با دادن سر دراین عصر
به مازده است حرف آخرحججی

 

سر داد به راه عاشقی زیرااو

در راه اله عاشقی زیرااو

عباس حریم حرم زینب بود

سردار سپاه عاشقی زیرااو

 

عاشوراهست وشورواحساسی هست

تا شمرو یزید وخیل نسناسی هست

سر داد که اینگونه بگوید مردم

در راه حریم عشق عباسی هست 

 

اوگفت که اصل مصلحت یعنی این

درمحضردوست معرفت یعنی این

بازاست گرآغوش خدا در راهش

سردادن و عین عافیت یعنی این

 

نه هرچه که گفت مرداصلاحات است

نه حرف مقاومت زدن طامات است

سر داد که تا نشان دهد کرب وبلا

امروز برای شیعه در شامات است

 

به شیعه، درس استقامت داده

به دشمنِ دینِ حق حقارت داده

با سر به اهالی سیاست «حججی»

در دشت بلا درس سیاست داده

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :