🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تنفر

(ثبت: 258062) فروردین 16, 1402 

 

من از تقدیر این خاک اهورایی
به جز افسوس خوردن ها نمیبینم
از این تبعیض بین آدمیزادی
از این غارت گری ها سخت غمگینم

تنفر دارم از دنیای پر کینه
شرارت های بی پایان انسانی
مدارا کردن و بخشایش و توبه
سقوط خلق و خوی ما به آسانی

ز چشمانی که می بیند ستم کاری
ولی می بندد آن ها را به بی عاری
و می بندد که زخمی بر ندارد او
ولی حبس است در این بند تکراری

تنفر دارم از تاریکی در ذات آدمها
حریم غیرتی که گم شد و نابود
از آسیبی که زد بر پیکر کشور
بدست ملتی بی حس خواب آلود

می ترسم از این تنهایی مفرط
با افسوس می گویم که بیزارم
هراسانم که مرگ سرزمین بینم
فلاکت را برای ذره ذره خاک بیمارم

چنان دلگیرم از ظلم خودی هایش
خرد را با تمام قصه در خاک اش
و گستردند جهل و نا شکیبایی
سکوت ما دلیل سوز پژواک اش

سروده ی : ادریس علی زاده ۱۴۰۲

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    فروردین 16, 1402

    سلام و درود
    چهار پاره ی اعتراضی زیبایی ست
    در بند پنجم مصرع آخر وزن مخدوش شده است.
    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌🌹🌱

  2. طارق خراسانی

    فروردین 16, 1402

    اگر مصرع فلاکت را برای خاک بیمارم بشود وزن درست خواهد شد.

  3. فروردین 17, 1402

    درود بر شما گرامی🌷

    این روزها اتفاقاتی میفتد و اخباری میشنویم که آدمی از حیرت دهانش باز میماند!
    لعنت به این روزگار و دژخیمانی که در جوانی پیر و افسرده‌ام کرده‌اند.

    ای کاش یک روز خوب بیاد…
    سلامت باشید

    • ادریس علیزاده

      فروردین 17, 1402

      درود بشما نسل من و شما حرف های زیادی برای گفتن داشتیم
      اما فرصت ابراز نبود و در نهایت خاموشی ، سوختیم و
      چیزی نگفتیم و در سینه حبس کردیم که شد غده پیری

      • فروردین 18, 1402

        😞
        بله متأسفانه
        دقیقاً همینطورست

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا